”Subsidiara locală a producătorului francez (Renault – n.r.) recunoaște problema supraconsumului de ulei, dar nu pare prea îngrijorată de potențialele sale consecințe”, scrie site-ul citat.
Problema vizează motoarele de 1,2 litri TCe, care sunt prezente atât pe mașini Renault și Nissan, cât și pe Dacia, dar și pe anumite modele Mercedes.
Potrivit RTL.be, ”producătorul nu recunoaște clar problema și nu preia destulă responsabilitate pentru eșecurile declarate”.
Cazuri și în România
”Nimeni nu vrea mașinile noastre”
Oliver, proprietarul Dacia Lodgy, reclamă: ”Noi sfârșim cu motoarele în afara garanției și nimeni nu vrea mașinile noastre după doi ani”.
El și-a cumpărat mașina cu motor de 1,2 litri TCe și 115 cai-putere în 2016. În urmă cu câteva săptămâni a început să constate o problemă la motor: se auzea ca și cum toate componentele mecanice se învârteau. A verificat uleiul, iar acolo a observat un miros înțepător de benzină.
Olivier mai spune că motorul era ars și arăta ”ca și cum am făcut frigărui pe el”.
Un mecanic i-a spus că a condus fără ulei. Acesta i-a pus puțin ulei și l-a trimis la service-ul companiei de unde a luat mașina. Acolo, motorul a fost dat jos și marți seară i s-a comunicat că-i va fi înlocuit.
Proprietarul mașinii acuză o ”tăcere radio” asupra unei probleme foarte cunoscute.
”Ei spun că este un motor nou, dar noi știm nu se mai produce, a fost înlocuit, astfel că bănuiesc că este un motor vechi recondiționat, pentru care nu am nicio garanție”, spune el.
Oliver se plânge că nu poate vinde mașina, deoarece problema consumului de ulei este cunoscută și nimeni nu vrea să cumpere.
El spune că acum mașina nu valorează mai nimic și vrea ca vânzarea inițială să fie anulată sau Renault să îi facă o ofertă foarte bună pentru achiziția unui alt autoturism.
Situație cunoscută în Franța
În căutările sale despre problemele de la mașina sa, a găsit un grup de Facebook din Franța, deschis de un alt client nemulțumit, care a strâns mărturiile altor persoane.
Așa a văzut că dacă în Belgia problema nu este prea discutată, nu același lucru se întâmplă în Franța.
Problema a fost semnalată și de asociația de consumatori UFC-Que Choisir. Revista LArgus, specializată în domeniul auto, a scris despre acest subiect. Experții au explicat: motorul de 1,2 litri TCE ar avea o problemă de design care face ca uleiul să fie aspirat în cilindri și ars în combustie.
Asociația UFC-Que Choisir a atacat Renault pentru că nu a recunoscut oficial problema, deși aceasta a fost observată de către inginerii constructorului auto printr-o notă internă încă din 2015.
O reparație există, prin creșterea presiunii și reprogramarea sistemului de management al motorului, însă asociația acuză Renault că aceasta a avut loc numai după ce clienții au mers să reclame problema, nicio avertizare nefiind comunicată înainte.
Problema este că multe mașini au kilometri puțini parcurși, dar pagubele pe care problema le poate provoca merg mult dincolo de limitele acoperite de garanție. Iar în acest caz trebuie demonstrat că problema a fost cauzată de consumul excesiv de ulei.
Renault repară de la caz la caz
Renault Belgia-Luxemburg a recunoscut problema cu motoarele de 1,2 litri TCe, dar spune că tratează fiecare caz separat.
Compania susține că problema se poate repara ușor: în nouă din zece cazuri se poate reprograma sistemul electronic de management al motorului.
În cazul Nissan, echivalentul motorului de 1,2 litri TCe este 1,2 litri DIG-T. Potrivit Renault, martorul de ulei de pe bord ar trebui să indice când acesta nu se află în limite. Dar Olivier, proprietarul Daciei Lodgy cu problema, spune că acest indicator nu s-a aprins niciodată.
Fotografie principală: Shutterstock
Citește și:
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro