Liderul USR i-a cerut lui Lucian Bode să precizeze dacă PNL va vota în plen modificările care ar relaxa Codul Rutier.
„Evident că nu susțin aceste modificări, dacă eu am propus ordonanța (care înăsprea sancțiunile- n.r.)”, a fost răspunsul ministrului de interne, care deține și funcția de secretar general al PNL.
Deși Cătălin Drulă a insistat să spună cum va vota PNL în plen, Bode nu a dat un răspuns.
„Te-ai obișnuit să faci show și aici, nu e bine. Te transformi în ce nu trebuie și nu e bine”, i-a replicat la un moment dat Bode lui Cătălin Drulă, după ce acesta i-a reproșat ministrului că este „o ipocrizie” să participe la o ședință despre siguranța rutieră, în contextul în care colegii săi parlamentari „fac show împotriva poliției rutiere”, în comisie.
A fost momentul în care Drulă l-a apostrofat că i se adresează la per tu: „Păstrați un pic eticheta, că eu mă adresez conform rangului”.
„Auzi? Eu te cunosc înainte de rang. Să fii sănătos!”, a răspuns Lucian Bode și a plecat.
Preşedintele interimar al USR i-a reproşat de marți, într-o declarație, ministrului de interne că nu ia atitudine faţă de „măcelărirea” în Parlament a Ordonanţei de urgenţă pentru modificarea Codului Rutier şi că în acest fel s-ar face „complice”.
Pe 27 ianuarie 2022 a intrat în vigoare noul Codul Rutier, care avea obiectivul de a reduce numărul de accidente rutiere şi de victime cu 25%, până în 2026. Acesta prevedea pedepse mai dure pentru șoderii vitezomani și teribiliști.
Acum se discută de modificarea lui, iar potrivit lui Drulă, acestea ar consta în relaxări ale sancțiunilor pentru șoferii agresivi în trafic.
Modificările mai prevăd, printre altele, posibilitatea de a plăti amenzi mai mici pentru viteză și de a recâștiga mai repede permisul de conducere după încălcarea regulilor de circulație.
Potrivit datelor oficiale, se estimează că 20.000 de persoane au murit în 2021 în accidente rutiere, ceea ce înseamnă o creștere cu 5% față de 2020.
Obiectivul global este reducerea la jumătate până în 2030 a numărului de decese provocate de accidentele rutiere, potrivit Comisiei Europene.
Anul trecut, România a raportat 93 de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori, cea mai ridicată rată a mortalităţii din Uniunea Europeană. Media UE a fost de 44 de decese la un milion de locuitori, arată datele Comisiei Europene.