Schimbarea vine în contextul în care nu a existat o dezbatere publică anterioară și se aplică chiar pentru copii care dau examenele în 2019.
Noutatea o reprezintă introducerea acestor itemi și la subiectele de examen de Limba română, Matematică și Istorie, susține Marian Șuță, președintele Centrului Național de Evaluare și Examinare (CNEE).
„Se merge pe abordare unitară la toate disciplinele de examen. La unele discipline erau deja itemi obiectivi, la socio-umane, la geografie. Nu erau astfel de subiecte la Română, la Matematică și la Istorie”, a declarat Marian Șuță, potrivit Edupedu.ro.
Șuță a declarat că aceasta este singura schimbare, „în rest programa este aceeași, sunt respectate și structurile din anii anteriori”.
„A fost o părere a conducerii Ministerului Educației, CNEE și-a spus punctul de vedere, dar s-a luat această decizie. S-a considerat că, în felul acesta, se va reduce diferența în notele obținute de elevi la contestații. Au fost cazuri unde diferența dintre evaluarea de la examen și cea de la contestație a fost destul de mare. Introducând acești itemi obiectivi, se mai reduce decalajul de punctaj”, a mai explicat pentru sursa citată șeful CNEE.
„Noi am fost inițiatorii, dar în final am considerat că nu avem de ce să nu aplicăm solicitarea”, a precizat Șuță.
Totodată, el a mai declarat că decizia a fost luată în cadrul unei ședințe care s-a petrecut în vară. La acea ședință ar fi participat „conducerile direcțiilor din Ministerul Educației, la nivel de secretar de stat, și noi”.
FOTO: PIXABEY
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro