Florin Stelian, Piteşti

Pentru schimbarea conducerii asociaţiei de proprietari, în mod legal şi democratic, în regim de situaţie excepţională, un grup format din cel puţin 20% dintre proprietarii care sunt membri ai asociaţiei pot convoca şi, dacă este cazul, reconvoca o adunare generală extraordinară în cadrul căreia se va prezenta gravitatea situaţiei, procedându-se apoi la alegerea unei noi conduceri prin votul majorităţii celor prezenţi.

Altfel, trebuie să aşteptaţi până la data expirării mandatului celor aleşi, iar la adunarea generală ordinară să schimbaţi conducerea, prin votul majorităţii, alegând alte persoane. Criteriile de alegere trebuie să se refere la calităţile persoanei (seriozitate, iniţiativă, implicare şi respect faţă de membrii asociaţiei).

Cine trebuie să plătească pentru că mi s-a citit greşit contorul de apă? Mi s-au pus 19 metri cubi de apă rece în plus. Cei din comisie nu vor să recunoască. Ce pot face în această situaţie?

Viorica Isprăvnicelu, Bucureşti

Cea mai simplă rezolvare a acestei probleme este regularizarea consumului în luna sau lunile următoare, adică să nu mai plătiţi nimic până când contorul ajunge la valoarea greşit calculată în prezent.

Ca proprietar domiciliat într-un bloc dotat cu adăpost ALA, nu înţeleg de ce trebuie băgate la întreţinere cheltuielile cu administrarea ALA, din moment ce nu toate locuinţele din jur au aşa ceva, deci în mod cert în caz de necesitate populaţia arondată va beneficia de aceste spaţii. În cursul anilor 2007-2008, între noi, primărie şi MApN s-a purtat o corespondenţă de tip ping-pong, fără efect. Parcă nimeni nu ştie nimic. Ce să facem în acest caz? Nu mai vrem să plătim şi nu ni se pare corectă situaţia.

Vasile Niculescu, Bucureşti

Cheltuielile cu privire la administrarea unui adăpost ALA nu pot fi obligaţia asociaţiei de proprietari din simplul motiv că aceasta nu este specializată să administreze şi să gestioneze un astfel de spaţiu. Cel mult, asociaţia trebuie să respecte condiţiile tehnice impuse de instituţia care prin lege se ocupă de astfel de situaţii, şi anume Comandamentul local de protecţie civilă.

Este posibil ca asociaţia să nu aibă îndeplinite anumite condiţii tehnice în afara spaţiului care este adăpost ALA, iar pentru a le îndeplini trebuie să efectueze anumite lucrări şi, implicit, cheltuieli pentru spaţiile comune respective. La faţa locului trebuie să aflaţi exact care este situaţia, adică la ce se referă, concret, cheltuielile afişate pe lista de plată a blocului în care locuiţi.

 
 

Urmărește-ne pe Google News