Posturile TV, dar și site-urile vor încasa mai mulți bani după noile modificări aduse la Ordonanța bani pentru presă.

Campania se prelungește până pe 31 decembrie 2020, astfel că plafonul maxim de 40 de milioane de euro (bani fără TVA) va fi mai ușor de atins (până acum, nici jumătate din bani nu se cheltuiau).

Astfel, prețul pentru difuzările TV și pentru online va fi mai mare dacă angajează oameni noi. La online, prețul diferă și în funcție de numărul de angajați, potrivit Pagina de Media. De asemenea, instituțiile media se pot înscrie în campanie și de acum înainte, până pe 31 octombrie.

Noile modificări aduse la Ordonața bani pentru presă au fost adoptate azi în Parlament. Printre principalele modificări se numără și bugetul campaniei care este de 40 de milioane de euro, diferența este că nu mai este inclusă Taxa pe Valoarea Adăugată.

Mai mult, în perioada contractului, „angajatorul să nu rezilieze din voință proprie niciun contract de muncă și să nu rezilieze unilateral niciun contract de drepturi de autor”, mai scriu cei de la Pagina de Media.

Posturile de televiziune au ieșit în câștig după noile modificări. Până acum primeau 450 de lei pentru punctul de audiență, acum suma a ajuns la 570 de lei. Prețul maxim cu bonus nu poate depăși 627 de lei pe punctul de audiență.

Un calcul Paginademedia.ro arată că un post TV poate ajunge la acest preț de 627 de lei dacă angajează 10 de oameni.

Online – prețul poate ajunge triplu. Mai mulți angajați, preț mai mare pentru reclame. Prețul reclamelor online pornește de la 5 lei pe mia de afișări. O notă importantă: până acum reclama era limitată la 5 afișări pe unic, acum s-a majorat la 8 afișări pe unic (ceea ce înseamnă că vor accesa mai ușor bugetele, adică mai mulți bani).

Materialul complet pe Pagina de Media.

Urmărește-ne pe Google News