Raportul „Bunăstarea copilului din mediul rural“, realizat de organizația World Vision România și lansat astăzi, arată cronicizarea unor fenomene aduse de sărăcie la nivelul învățământului rural, relatează siteul de educație Școala 9.
10% dintre elevii de la țară merg flămânzi la culcare. În peste un sfert din gospodării, copiii nu se spală întotdeauna pe mâini de fiecare dată după ce merg la toaletă. Unul din cinci nu se vede fericit aproape niciodată.
Așa arată câteva dintre concluziile celei de-a cincea ediție a studiului World Vision, pe care organizația neguvernamentală îl lansează joi, 19 noiembrie.
Mihaela Nabăr, directoarea World Vision, a acordat un interviu siteului de educație Școala 9 BRD, explicând care sunt observațiile cercetătorilor în legătură cu elevii din satele românești.
Unul dintre fenomene este scăderea încrederii în părinți (cu 14% în ultimii doi ani) și faptul că violența din școli se menține la o cotă ridicată, 71% dintre elevi spunând că ea este prezentă în clasa sau școala lor.
”Bullyingul este în toate școlile, însă în mediul rural este mai pregnant, fiindcă este strâns legat de nivelul de educație al copiilor și al părinţilor, cât şi de implicarea profesorilor și de modul în care abordează această problemă. Noi recomandăm programe de formare pentru profesori în care să învețe cum să recunoască bullyingul sau alte forme de violență asupra copilului și cum să le abordeze”, a spus Mihaela Nabăr.
Concluziile studiului și interviul pe Școala 9 BRD.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro