• Am stat de vorbă cu 9 foste eleve ale școlii “Total Dance Center”, cu un fost elev, cu părinți, polițiști și alți martori. Unii dintre cei pe care i-am contactat au refuzat interviul, motivând că au fost amenințați cu moartea de către coregraf.
  • Ele povestesc cum fondatorul, profesorul și coregraful Gigi Marian Osoloș, se folosește de poziția de putere pe care o are în cadrul trupei de dans “Total Dance Center” din Constanța, pentru a le abuza fizic și a obține favoruri sexuale de la elevele lui.
  • “Ne spunea că ar fi benefic pentru noi ca prima persoană cu care ne începem viața sexuală să fie o persoană mai în vârstă, pentru că el știe să se comporte cu o femeie. Și, în același timp, ne spunea că este cel mai bun prieten al nostru și pentru tot ce ne învață, lui i se cuvine mai mult decât oricărui alt bărbat”, povestește Iris*, fostă elevă a școlii.
  • „Te bătea până te omora, dar după aceea se calma, te lua la o discuție în care îți explica că tu ești de vină, că dacă nu mă aduceai în starea asta, eu nu eram obligat să fac asta“, continuă Iris.

Într-o cameră întunecată, cu cartoane la geam și o ușă care se încuie doar pe interior, un bărbat pipăie o fată de 17 ani și o dezbracă. “Eu nu voiam și eram speriată. Îmi era frică”, își amintește Alina* câțiva ani mai târziu. Îi era frică pentru că știa ce o să se întâmple dacă îl va refuza.

“El era foarte nervos pentru că nu reușeam să mă relaxez, îmi spunea să nu mai fiu crispată. Se enerva, nu-mi spunea pe un ton drăguț. M-a lovit în abdomen cu palma destul de tare. M-a usturat și am rămas înghețată, nu mai puteam să mă uit la el. Mi-a spus că alte fete și-au luat bătaie ca să învețe să stea în poziția capră”, rememorează Alina*. 

Bărbatul și-a pierdut răbdarea, așa că fata s-a îmbrăcat și a plecat. Dar nu a fost ultima oară când acesta a încercat să întrețină relații sexuale cu ea.

Clubul de dans are sute de cursanți de toate vârstele și numeroase stiluri de dans pe care le predă: street dance, dans contemporan, balet, latino sau zumba. 

Fetele tinere și frumoase care vor să exceleze sunt incluse în trupa de performanță. 

Trupa de performanță înseamnă în jur de 15 fete, eventual și câte un băiat, cu care clubul participă la concursuri, la spectacole pe scenele naționale sau la petreceri private și publice, organizate de primărie.

În spatele acestui paravan, în unul din cele mai vechi și mai mari cluburi de dans din Constanța, “Total Dance Centre”, cel care își spune maestru coregraf, Gigi Marian Osoloș, își abuzează psihic, fizic și sexual elevele, multe dintre ele fiind minore. 

Gigi Marian Osoloș împreună cu o parte din trupa de performanță Total Dance Center. Sursa: Instagram.

Cum se construiește relația abuzator – victimă

Gigi Marian Osoloș, în vârstă de aproape 60 de ani, este un bărbat înalt și subțire, cu ochii bulbucați și cu coadă. El nu se ocupă doar de coregrafie.

El este mentorul, liderul și prietenul cel mai bun al echipei.
Osoloș este și bărbatul care le-a constrâns pe Alina și pe alte fete să întrețină relații sexuale cu el.

Acesta se folosește de poziția de putere pe care o deține și de inocența elevelor ca să le manipuleze și să le abuzeze fizic și sexual.

Maestrul coregraf organizează ședințe lungi de câteva ore în care le vorbește elevelor despre importanța grupului din care fac parte, despre prietenie, onestitate, încredere și unitate. 

Le spune că sala de dans este ca o a doua familie sau chiar mai importantă. 

Dansatoarele, multe dintre ele copile, altele abia devenite adolescente, sunt puternic impresionate de cuvintele coregrafului, de respectul, încrederea și autoritatea pe care acesta le-a sădit în mințile colegelor mai mari. 

Pasul 1: desprinderea de familie și prieteni

Mentorul le mai spune că educația pe care au primit-o din partea părinților a luat sfârșit și că acum el se va ocupa de instruirea lor. Foarte important este ca tot ce se întâmplă la sală să rămână strict între ei, să nu vorbească cu părinții și să nu aibă prieteni sau iubiți în afara cercului. Altfel, magia și puterea grupului se vor rupe, iar răutatea și invidia lumii exterioare o să le corupă.

Dacă fetele greșesc o mișcare de dans, vorbesc cu cineva din afara sălii, nu-și aranjează hainele cum trebuie în vestiar sau nu curăță podelele exact așa cum le spune maestrul coregraf, acesta se înfurie peste măsură și le pedepsește drastic. 

Uneori primesc o palmă peste față, dar de cele mai multe ori sunt înjurate, bătute cu pumnii și picioarele, puse la pământ și asaltate cu nuiele de fier sau alte obiecte care se află prin preajmă. Dacă fetele încearcă să se apere sau să riposteze, Gigi Marian Osoloș se enervează și mai tare, iar bătaia escaladează. De câteva ori s-a ajuns și la tortură. 

După ce instructorul se calmează, fata pe care tocmai a abuzat-o este chemată la o discuție în care i se explică: corecția i-a fost aplicată din vina ei, pentru că nu l-a ascultat. Maestrul a fost obligat să o bată ca să o învețe o lecție, lucru pe care el îl regretă, dar trebuia îndeplinit spre binele ei. 

La final, i se reamintește ferm că nu are voie să le spună părinților ce a pățit. Apoi orele continuă ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat. 

Pasul 2: Filme porno și discuții despre viața sexuală

De multe ori, aceste ședințe au loc la el acasă, în cercuri mai mici. Gigi Marian Osoloș le arată filme pe care el le consideră educative, cu pilde despre dans și viață. Când fetele devin adolescente, maestrul coregraf începe să le pună și filme erotice sau pornografice.

Instructorul le sfătuiește pe fete să-și înceapă viața sexuală cu un om matur și experimentat, așa cum este el, pentru că un adolescent este prea neîndemânatic pentru a le satisface. 

De frică, rușine, din dragoste pentru dans și încredere nemărginită pentru prietenul și mentorul lor, fetele ajung acasă și se ascund de părinți zâmbind, mințind și mascându-și vânătăile și traumele psihice.  

Unele fete au noroc: fie își dau seama la timp că ceva nu este în regulă cu felul în care instructorul își ține cursurile, fie părinții sunt suspicioși și stau cu ochii pe ele –  motiv pentru care maestrul coregraf le preferă pe cele care provin din familii defavorizate sau cu părinți divorțați. 

Multe dintre eleve nu au fost salvate la timp și au rămas traumatizate fizic și psihic. O parte dintre ele sunt încă dansatoare în trupa de performanță ”Total Dance Center”, iar clubul caută și acceptă permanent cursanți noi.

În septembrie 2017, Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT) a făcut percheziții în casele lui Gigi Marian Osoloș și la sala de dans Total Dance Center, urmând să-i impună un control judiciar și să fie cercetat în libertate.

În septembrie 2019, procurorul de caz a trimis rechizitoriul către judecător. Gigi Marian Osoloș este acuzat de săvârșirea infracțiunilor de “trafic de persoane”, “deținere de armă neletală […], respectiv uz de armă neletală” și “pornografie infantilă”. 

De atunci și până astăzi, victimele și părinții lor au pus presiune pe autorități să le protejeze de Gigi Marian Osoloș.

Începutul idilic al carierei de dansatoare

Andreea Bica s-a înscris la ”Total Dance Center” când avea șapte ani. Cursurile se țineau la ea în școală, iar Andreea își amintește că era plină de energie, talentată și doritoare de a face performanță.

I s-a propus o înțelegere: Andreea nu trebuie să plătească abonamentul pentru cursurile de dans, în schimb va trebui să rămână în trupă până la vârsta de 16 ani. 

Gigi Marian Osoloș avea un ritual de inițiere pentru noile dansatoare: toate fetele erau aliniate în fața instructorului, iar eleva cea nouă era întrebată pe cine admiră cel mai mult din trupa de dans. Apoi persoana nominalizată era chemată în față și întrebată de către coregraf: Cine dansează cel mai bine? În cine ai cea mai mare încredere din lume? Cine este prietenul tău cel mai bun?

De fiecare dată răspunsul era același: tu

Era un adevărat ritual de slăvire a masculului alfa din grup.

Andreea povestește că i se părea fascinant: prietenia grupului din care făcea partea, ambiția și tenacitatea lor, adrenalina pe care o simțea înainte de a urca pe scenă, dansul care-i dădea aripi și bucuria unui spectacol ce ridica publicul în picioare. Plus șansa unică de a lucra și învăța alături de un maestru coregraf. 

Andreea Bica, fostă dansatoare “Total Dance Center”. Sursa: Facebook

Primele semne ale manifestării răului

În scurtă vreme, însă, au apărut abuzurile: Corina Tiron, cea mai veche dansatoare din echipă și mâna dreaptă a mentorului, le-a interzis elevelor să aibă conturi de Facebook. “[Gigi Marian Osoloș] tot insista că foarte mulți bărbați pot să mă vadă pe Facebook, să mă curteze, să-mi dea mesaje”, spune Andreea.

Apoi, au început și agresiunile fizice. La finalul unei repetiții, în momentul în care toți trebuie să înghețe în poziția finală, o fată și-a mișcat capul. 

“În momentul ăla, Gigi s-a dus la ea, a prins-o de gât și a ridicat-o. O chestie care ne-a șocat pe toți. Aveam zece ani și ea avea tot zece. A început să plângă, a ieșit din sală și după nu știu ce s-a mai întâmplat. Noi o luam ca pe o performanță, ne-a făcut chestia asta pentru că vrea să fie totul bine”, își amintește Andreea. 

“Ni se băga de foarte multe ori în cap că tot ce se întâmplă la sală rămâne la sală. Nu aveam voie să vorbim cu părinții, sub pretextul că ei nu înțeleg, sunt învechiți”, continuă tânăra.

“Toate fetele erau dezbrăcate în fața lui”

Chiar dacă Andreea era fascinată de instructorul ei de dans, nu-și dorea să rămână la “Total Dance Center” pe termen lung, așa cum Gigi Marian Osoloș avea în plan pentru ea. Dansatoarea își amintește cum maestrul coregraf i-a promis că o să-i cumpere un apartament și o mașină dacă stă la sală până la 18 ani, lucru pe care Andreea nu prea l-a crezut.

Momentul în care a devenit suspicioasă față de instructorul ei a avut loc în vestiar. 

“M-a chemat să probez haine. Eram toate fetele adunate la un loc, hainele pe niște scaune, el ne alegea ținutele. Ni le dădea să le probam de față cu el, adică toate fetele erau dezbrăcate în fața lui. Eu aveam 13 ani și mai erau și alte două-trei fete minore. Restul aveau 18, 19, 20, 20 și ceva”, spune Andreea.

“Țin minte că una dintre fete, cu un an mai mare decât mine [14 ani], purta sutien. Și când proba tricoul respectiv sau ce avea ea, Gigi i-a zis «dă-ți sutienul ăla jos»”. 

După ce a împlinit 14 ani, Andreea Bica s-a retras din trupa de dans. Chiar dacă era legată de sală, mama ei auzea din ce în ce mai multe zvonuri despre abuzurile fizice și sexuale ale lui Gigi Marian Osoloș asupra elevelor sale. 

Instructorul nu a lăsat-o să plece ușor. Dansatoarea își amintește că le-a aliniat pe fetele din trupa de dans și le-a întrebat ce părere au despre Andreea, ca să o vulnerabilizeze. Dar ea și mama ei erau deja hotărâte să nu mai meargă la “Total Dance Center”.

Alte fete, însă, nu au avut norocul Andreei. 

Gigi Marian Osoloș împreună cu două prietene. Sursa: Instagram

Prima palmă peste față

Iris* a venit prima dată la “Total Dance Center” când era în clasa a șaptea. Părinții ei o încurajau să aibă o viață sănătoasă, iar ei îi plăcea de mică să facă sport.

După câteva luni, l-a cunoscut pe Gigi Marian Osoloș.

“Cumva îți câștiga încrederea. Spunea persoanelor noi că este o șansă unică să cunoști o persoană ca el, să auzi discuțiile pe care le făcea, mai profunde, mai deștepte. Ne spunea să avem încredere oarbă în el. Spunea că nu are copii și că noi suntem copiii lui, și că tot ce vom munci va fi câștigul nostru. Noi vom fi instructori, sala va fi a noastră, va fi pe numele nostru, vom avea de câștigat din ceea ce lucrăm“, continuă Iris.

Ședințele păreau interminabile. Instructorul lansa o armată de fraze pompoase care străbăteau aerul și cucereau mințile dansatoarelor.

Ea își amintește că maestrul le vorbea despre unitatea grupului, dar în același timp o îndepărta de familie și prietenii de la școală. 

Povestește că Gigi Marian Osoloș o învăța că oamenii sunt răi și meschini, ca niște animale și o făcea să-și piardă încrederea în ei.

Fata s-a rupt de lumea din afara sălii de dans și s-a atașat tot mai mult de colegele ei. Într-o dimineață, a vrut să iasă la alergat cu una dintre ele. Însă a anulat întâlnirea. Când a aflat, Gigi Marian Osoloș i-a dat o palmă peste față și un șut în fund, spune fata.

Acceptarea abuzurilor, în numele performanței

O vreme, nimeni nu a zis nimic. Fetele știau că doar așa se poate obține performanță. Iris ar fi trebuit să-și țină promisiunea, așa cum Gigi Marian Osoloș făcea întotdeauna. În al doilea rând, instructorul considera că fata era, la cele 54 de kilograme ale ei, grasă. 

Instructorul folosea această strategie cu toți elevii săi: le descosea și exploata defectele, fie reale, fie exagerate sau inventate, astfel încât toate aceste probleme interioare deveneau baza nesiguranței de sine de la care manipularea înflorea.

„Ne spunea că dacă avem o idee proastă despre ce vedem la sală, să vorbim cu el. Nu o lăsați acolo să vă macine, pentru că mai târziu o să mărească, o să o iei razna și o să vrei să pleci. Asta ca să te manipuleze și să-ți fie greu să te desprinzi“, își amintește fata.

”Ajunsese să mă bată, să-mi facă absolut orice și eu să fiu ca o statuie“

”Bătaia e ruptă din rai” era una dintre vorbele pe care maestrul coregraf le rostea cel mai des, își amintește Iris. 

Vinovat era cel care greșea, iar Gigi Marian Osoloș, cu regret și părere de rău, era obligat să aplice corecția.

„Te bătea până te omora, dar după aceea se calma, te lua la o discuție în care îți explica că tu ești de vină, că «dacă nu mă aduceai în starea asta, eu nu eram obligat să fac asta»”, explică fata. 

Părinții nu aveau cum să înțeleagă, mai ales că, după spusele mentorului, și ei făceau parte dintr-o lume rea, superficială și învechită.

„Bătăile erau nenumărate, chiar și în fiecare zi dacă veneam la sală. Se enerva și te bătea. Putea să-i sară țandăra pe loc și te bătea cu toată lumea de față sau putea să te cheme separat în birou. Era ca un animal care se năpustea, dădea în tine în toate părțile”, povestește Iris. 

”Când te bătea, nu aveai voie să plângi, dacă plângeai, spunea «hai că-ți dau eu motive să plângi» și te bătea și mai tare. Ajunsese să mă bată, să-mi facă absolut orice și eu să fiu ca o statuie.“

Gigi Marian Osoloș înainte de “Simfonia Dezumanizării”, spectacolul pe care l-a coordonat la Teatrul de Stat Constanța.

Iris nu a luat în seamă avertizările părinților

Timpul trecea, iar sentimentele de încredere, respect și admirație pe care Iris le avea față de Gigi Marian Osoloș se amestecau cu frica și umilința. Mentorul avea grijă să-i amintească mereu să nu le povestească părinților abuzurile care se întâmplau la sală.

„Când mă duceam acasă, mă prefăceam. Tot timpul. Intram zâmbind, dădeam două vorbe și mă ascundeam, pur și simplu“, își amintește Iris.

Fetele ale căror părinți erau mai preocupați de soarta lor erau bătute mai rar și mai puțin brutal și nici avansurile sexuale nu erau la fel de insistente.

Mama unei fete și-a dat seama că ceva este ciudat în comportamentul lui Gigi Marian Osoloș și a încercat să-i avertizeze și pe ceilalți părinți, dar s-a lovit de un perete. Povestea părea mult prea neverosimilă ca să fie adevărată. Iar copiii veneau acasă aparent fericiți, așa că de ce ar avea încredere într-un necunoscut? 

Doamna spune că a trimis nenumărate mesaje pe Facebook sau prin SMS, dar nu a primit niciun răspuns. După prea multe insistențe a primit block.

Răspunsul unei mame a cărei fată mergea la “Total Dance Center” după ce a fost avertizată de abuzurile lui Gigi Marian Osoloș.

„Părinții mei și-au dat seama că ceva nu le place la Gigi”, povestește Iris.

“Au încercat să-mi atragă atenția, numai că eu eram foarte prinsă. Reacționam foarte urât. Știau că o să mă întorc împotriva lor, aș fi fost în stare să mă mut de acasă numai să nu mă ia cineva de la sală.“

Aluzii cu privire la începerea vieții sexuale

Câțiva ani mai târziu, când Iris avea în jur de 17 ani, Gigi Marian Osoloș a chemat-o la el acasă pentru ca instruirea să continue și după cursuri.   

Uneori era singură, alteori cu mai multe fete, dar scenariul se repeta: se uitau la filme pe care maestrul le considera educative. După unele scene, instructorul întrerupea filmul ca să le întrebe ce au înțeles, urmând ca el să țină un monolog despre tâlcul poveștii.

„Era o atmosferă super ciudată, toată lumea tăcea și asculta, nimeni nu îndrăznea să întrerupă“, își amintește Iris.

Filmele despre dans au devenit erotice sau pornografice. Gigi Marian Osoloș îi dădea de înțeles lui Iris că vrea să facă sex cu ea. 

Îi zicea, după cum își amintește, că-i plac virginele și că băieții de vârsta ei nu au experiență, spre deosebire de el care s-a culcat cu zeci de fete.

“Ne spunea că ar fi benefic pentru noi ca prima persoană cu care ne începem viața sexuală să fie o persoană mai în vârstă, pentru că el știe să se comporte cu o femeie. Și, în același timp, ne spunea că este cel mai bun prieten al nostru și, pentru tot ce ne învață, lui i se cuvine mai mult decât oricărui alt bărbat. Mi-a zis că o să facă treaba asta doar dacă eu sunt de acord, să nu spun niciodată nimănui, pentru că eram minoră“, spune Iris.

Constrânsă să facă sex neprotejat cu maestrul coregraf

Ea nu își imagina că ar putea să-l refuze pe mentorul ei. Ca și cum întreg procesul era deja în desfășurare, iar dansatoarea era o rotiță care nu avea de ales decât să se învârtă.

„Ne vorbea în așa fel încât să vedem naturală chestia asta, să nu fim complexate că suntem cu o persoană mai în vârstă. Eu nu am fost de acord. A fost o chestie cu care am fost oarecum constrânsă”, spune fata.

”Am fost pusă în fața faptului împlinit. Nu puteai să refuzi pentru că îți era frică. Eu sunt o persoană care se atașează de oameni, pun suflet, cumva am ținut foarte mult la el. Aveam încredere în el foarte mult, părerea lui conta foarte mult pentru mine. Nu vedeam că ne exploatează“, spune Iris.

Ședințele s-au transformat în abuzuri sexuale. Iris trebuia să facă sex neprotejat cu maestrul coregraf – de cele mai multe ori doar ei doi, alteori împreună cu Corina Tiron și alte eleve. 

Contactați de jurnalistul Matei Bărbulescu, Gigi Marian Osoloș și Corina Tiron au refuzat să răspundă la orice fel de întrebări.

CONTINUAREA abuzurilor crunte pe care le-au îndurat Alina*, Iris* și Andreea Bica, apare mâine, pe Libertatea.ro.

*Numele victimelor au fost schimbate pentru a le proteja identitatea.

 
 

Urmărește-ne pe Google News