„La noi, absenteismul vine practic de la trei-patru familii care au mai mulți copii și fiind o școală mică, automat se vede lucrul acesta”, explică situația directoarea de la Școala gimnazială Dobrin, Delia Monica Petran. În total, potrivit surse citate, 120 de elevi învață la această școală, iar acum 90% dintre ei vin la fiecare oră.
Ca să ajungă în acest punct, directoarea a făcut o strategie în care i-a implicat pe toți profesorii, precum și pe părinți.
„Pentru fiecare familie a căror copii absentează am alocat o persoană-resursă, i-am spus eu, un fel de mentor din cadrul colegilor mei. Un fel de ajutor a dirigintelui cu care părinții țin mai mult legătura, el se interesează când nu vine copilul, de ce nu a venit, ce probleme are, cum putem să-l ajutăm”, povestește directoarea.
Gestul simplu care a provocat o mare schimbare
Pasul următor a fost să premieze elevii care au fost mereu prezenți la clasă. „La final de săptămână, facem un clasament al clasei cu cea mai mare prezență și la final de modul le oferim diverse premii, depinde ce sponsor găsim. Ei între ei se încurajează să vină la școală. M-a impresionat pentru că i-am văzut că, dacă au absenți printre colegi, se duc după ei dimineața acasă să-i aducă la școală, ca să fie primii pe școală. Mi s-a părut o idee foarte tare, simplă, nu mare lucru și totuși care poate să producă o schimbare.”
Astfel, anul trecut copiii fără absențe nemotivate au fost răsplătiți cu o excursie plătită de sponsori.
„Am fost la Baia Mare, la Muzeul de Mineralogie și la Planetariu și la un film. Le-am dat responsabilitatea asta să organizeze tot, le-am zis doar atât: mie îmi spuneți cât mă costă. Ei au ales locația și mijlocul de transport, și-au dorit cu trenul, pentru că foarte mulți nu au mai fost cu trenul niciodată”.
Mai mult decât atât, copiii au cerut să meargă în excursie și un coleg care mai avea absențe, dar ei au spus că se vor ocupa să nu mai lipsească.
Citește materialul complet pe Școala9: O directoare dintr-un sat din Sălaj își premiază cu excursii elevii care nu fac absențe. „Nu ne mai focusăm pe «cine-i de vină»”