Acest combustibil este realizat din miez de orz numită draff și un lichid cu drojdie rămas în urma fermentației.
Acest biocombustibil este văzut de inventatorii săi ca o alternativă la carburanții obișnuiți care poluează.
Biobutanolul a fost creat de Celtic Renewables Ltd, o companie de spinout din cadrul Universității Napier din Edinburgh, care a lucrat cu Distilleria Tullibardine din Perthshire la acest proiect.
Citește și: Scandal într-un club de fițe din Capitală. Syda Ionescu, amenințat cu pistolul de un sirian
În Scoția, anual sunt produse aproape 750.000 de tone de droff și două miliarde de litri de lichid cu drojdie de industria whisky-ului, acesta putând fi valoridicat prin soluția propusă de Celtic Renewables.
Fondatorul companiei, profesorul Martin Tangney a spus că în prezent reziduul nu are nici o valoare pentru industria de whisky. „Ceea ce am dezvoltat a fost un proces de combinare a lichidului cu substanța solidă și am folosit un proces de fermentație tradițional complet diferit numit ABE și care duce la obținerea produsului chimic numit biobutanol. Acesta este un înlocuitor direct pentru benzină”.
El a adăugat: „Pentru prima dată în istorie, o mașină a fost condusă vreodată cu un biocombustibil produs din resturile de producție de whisky. Este potrivit pentru a face aceast test istoric în Scoția, care este renumită nu doar pentru whisky-ul său de renume mondial, ci și pentru a fi o putere pentru energia regenerabilă”.
Compania din Edinburgh a primit recent o subvenție guvernamentală de 9 milioane de lire sterline pentru a construi o fabrică de demonstrații comerciale în Grangemouth, în apropiere de Falkirk, care va fi complet operațională până în 2019.
Citește și: Un nou scandal monstru din cauza lui Cristian Pomohaci. Ce s-a mai aflat despre preotul acuzat de corupere de minori