1. Aşterne-ţi pe hârtie ideile care îţi vin în legătură cu job-ul tău

Inspiraţia nu vine întotdeauna în cele mai oportune momente. Aşa că, dacă nu eşti la job, ci acasă, gătind, făcându-ţi duş sau chiar pregătindu-te de culcare şi ai o idee care ţi se pare strălucită, trece-o imediat în carneţel, pentru a nu o uita. A doua zi le poţi propune şefului sau echipei.

2. Învaţă din experienţe

Fiecare dintre noi avem câte ceva de învăţat din fiecare experienţă. Atunci când ai dat gata un client, în cadrul unei întâlniri, sau nu ai fost tocmai strălucit în timpul vreunei prezentări, este bine ca toate aceste trăiri le scrii pe hîrtie. Analizând la rece ceea ce a mers şi ce nu în activitatea ta, poţi să îţi dai seama ce ai de făcut pe viitor pentru a-ţi îmbunătăţi munca.

3. Fă-ţi o listă cu sfaturile bune primite de la mentorii tăi

Fără îndoială cu toţii am întâlnit de când activăm în câmpul muncii sau chiar mai devreme, persoane care să ne inspire şi de la care am primit sfaturi foarte bune. Ce poate fi mai valoros decât aceste sfaturi? Ei bine, faptul că îţi aminteşti că le-ai primit! Aşadar, atunci când sfatul unui mentor, şef sau chiar coleg de breaslă ţi se pare extraordinar, este bine să îl treci în jurnal şi să îl reciteşti atunci când inspiraţia te abandonează.

4. Descarcă-te!

Ai primit un email în care eşti aspru criticat, a ţipat şeful la tine, un coleg a fost arogant sau a întrecut măsura cu glumele? Te vei simţi mai bine dacă îţi „verşi” frustrările acumulate în urma unor astfel de comportamente în jurnal. Scriind ce te-a deranjat şi descriind stările trăite vei trece mai uşor peste aceste comportamente ai parte de cea mai „ieftină” terapie.

5. Inventariază complimentele pe care le primeşti

Deşi sună destul de egocentric, este foarte bine ca, ori de câte ori cineva te laudă, să faci o listă cu aceste complimente. În primul rând, acest lucru te ajută să le reaminteşti celor care cândva te-au lăudat că faci şi lucruri bune, în eventualitatea în care aceştia te critică. În al doilea rând, lista calităţilor îţi va ridica moralul în zilele mai grele.

6. Vizualizează-ţi viitorul!

Studiul „The How of Hapiness” arată că dacă îţi petreci 20 de minte zilnic, în faţa carneţelului, scriind despre ce aşteptări ai de la tine, în viitor, dar şi despre visurile şi scopurile care îţi pot părea imposibile, contribuie la cultivarea optimismului şi îţi dă un stare de bine.
Sursa: Forbes.com
 

 
 

Urmărește-ne pe Google News