„În ceea ce priveşte metoda de predare, am şi spus, la un moment dat, caut o modalitate prin care, dacă nu vrei să antrenezi scrisul după limbajul oral, formula aia pe care o ştim mulţi dintre noi: stai jos şi scrie după dictare conţinuturi care există în manual sau altundeva, cumva să interzicem această metodă. Este efectiv detrimentală. În acest fel, noi nu reuşim să transferăm acele competenţe despre care am discutat, adică cultură, activitate practică şi valori”, a spus Daniel David la Digi24.

El a adăugat că preluarea unor texte din manuale sau după dictare nu aduc niciun beneficiu elevilor, iar dacă elevii sunt puşi de profesori să transcrie texte, atunci trebuie măsuri drastice de sancționare a cadrelor didactice.

„Dacă nu vrei să antrenezi scrisul după limbajul oral sau că poate vrei să antrenezi, nu ştiu, scrisul după preluarea unor texte din manuale… Dar când nu ai această idee, ci consideri că prin această metodă tu transferi competenţe şi cunoaştere, acea metodă, în acest moment, ar trebui interzisă”, a spus ministrul educației.

Daniel David a mai precizat că un manual bun va fi când „copilul, de curiozitate, citeşte lecţiile înainte”.

 
 

Urmărește-ne pe Google News