Cuprins:
În clipa aceea te gândești deja de ce s-a întâmplat una ca asta și cât de costisitoare va fi reparaţia. În cazul în care reușești să identifici imediat cauza este un prim pas către rezolarea problemei.
Dar, trebuie să știi că și scurgerile minore pot provoca daune importante mașinii tale. Practic, orice tip de scurgere de ulei reprezintă un semnal de alarmă, iar aceasta este semnalată celui de la volan prin aprinderea martorului de bord dedicat.
În cele ce urmează îți vom spune tot ceea ce trebuie să știi despre scurgerile de ulei și cum poți elimina cauza defecțiunii.
Care sunt principalele cauze ale scurgerilor de ulei la mașină
În cazul în care observi la un moment dat că automobilul tău începe să piardă ulei este esențial să identifici de la ce componentă a motorului provin scurgerile şi în ce constă, de fapt, defecțiunea.
Bineînţeles, aceste defecțiuni variază de la cele minore, cum ar fi un filtru de ulei uzat, până la avarii majore cum ar fi funcționarea motorului fără lubrifiere a pieselor interne sau supraîncălzirea acestuia.
Scurgerile de ulei nu reprezintă probleme pe care să-ți permiți să le ignori și în special pentru o perioadă îndelungată de timp. Dacă vei face asta și vei continua să circuli cu mașina riști să te confrunți și cu alte probleme, unele dintre acestea având chiar un grad ridicat de periculozitate.
Cauzele scurgerilor de ulei la mașină
Garnituri de etanșare uzate
Acestea sunt de regulă realizate din cauciuc, iar cu timpul ele își pierd durabilitatea și devin mai puțin elastice. Astfel, își pot face apariția scurgerile de ulei în zona suprafețelor de contact etanșate de aceste elemente.
Presiune mare în sistem
Presiunea crește din cauza unui debit redus al secțiunilor individuale ale sistemului de lubrifiere, care este cauzat de acumulările de impurități. Totodată, presiunea poate fi urmarea blocării elementelor de ventilație ale carterului, ceea ce poate duce la pătrunderea gazelor de eșapament în sistemul de ungere. Drept urmare, uleiul este stors prin garnituri și prin îmbinări.
Erori de instalare
Strângerea incorectă a șuruburilor poate provoca deformarea și chiar fisurarea garniturilor. De asemenea, simeringul se poate deteriora și ca urmare a folosirii unor adezivi sau agenți de etanșare pentru fixarea lui.
Defecte mecanice
Aceste defecte mecanice pot apărea din cauza spargerii băii de ulei. Această defecțiune este cauzată fie de obiecte dure care lovesc baia de ulei, fie ca urmare a lovirii unor obstacole mai ales la parcurgerea unui drum cu denivelări.
Elemente de fixare slăbite
Unele elemente de fixare se pot deteriora ca urmare a vibrațiilor excesive ale mașinii care pot apărea în timpul deplasării pe un drum foarte denivelat. În același timp, uzarea amortizoarelor sai a altor componente ale sistemului de suspensie poate provoca slăbirea acestor elemente de fixare.
Soluții pentru eliminarea cauzei scurgerilor de ulei
Atunci când suspectezi mașina ta are o problemă legată de scurgerile de ulei, primul lucru pe care va trebui să-l faci este să verifici nivelul de ulei să vezi dacă nu cumva a scăzut sub nivelul minim recomandat de producător.
Dacă uleiul depășește nivelul recomandat elimină surplusul de ulei utilizând un echipament special cu vid sau scurge-l prin bușonul de golire.
Iată și alte soluții pentru eliminarea cauzei care determină scurgerile de ulei la o mașină:
- verifică vizual capacul garniturii de etanșare, iar dacă este deteriorată înlocuiește-o.
- verifică joncțiunea dintre blocul motor și chiulasă.
- verifică în rezervorul cu lichid de răcire dacă există urme de ulei.
- verifică garnitura de chiulasă și dacă prezintă urme de uzură, înlocuiește-o.
- verifică filtrul de ulei, iar dacă observi scurgeri de ulei pe sub garnitura de etanșare, înlocuiește componenta.
- verifică simeringurile arborelui cotit, defectarea acestora putând fi cauzată de creșterea presiunii gazului în carterul motorului sau a erorilor de instalare.
- dacă de la ultimul schimb de ulei ai parcurs mai mult de 15.000 km va trebui să mergi pentru înlocuirea lubrifiantului și a filtrului de ulei.
- folosește întotdeauna uleiul cu vâscozitatea recomandată de producător.
- curăță sistemul de lubrifiere cu ajutorul unui aditiv special pe care îl torni în bușonul de umplere cu ulei după care pornește motorul și lasă-l la ralanti câteva minute. Apoi, scurge lichidul, înlocuiește filtrul și adaugă ulei nou.
- instalează protecția pentru baia de ulei, care va fi, astfel, protejată în cazul în care vei conduce des pe drumuri foarte denivelate.
Vezi rezultatele alegerilor prezidențiale – turul 1 și află când este turul al doilea al votului pentru președinție!