„Comerțul online este varianta preferată de părinții tineri, pentru că aduce simplitate, salvează bani și timp, astfel cel mai popular produs din punctul de vedere al cantității vândute este un model de scutece pentru copii”, arată reprezentanții eMag, cel mai mare retailer online din țara noastră.
Scutecele costă de la 5,81 lei cutie pentru cele mai ieftine sortimente până la 310 lei setul cu patru pachete.
Iată clasamentul celor mai populare populare produse pe care le comandă românii de la eMag:
- Articole pentru copii (scutece etc)
- Telefoane mobile
- Huse pentru telefoane mobile
- Cărți
- Detergent & balsam de rufe
- Parfumuri
- Televizoare
- Șervețele umede pentru copii
- Aspiratoare
- Console & gaming.
La Flanco sunt telefoanele pe primul loc
Telefoanele mobile se află pe poziția a doua în clasament, însă la rivala Flanco acestea se află pe prima poziție. Televizoarele se află pe locul al șaptelea, iar consolele de jocuri pe zece la eMag.
Cătălin Croitoru, director pentru managementul produselor din cadrul Flanco, ne dă un alt clasament. După telefoane, locurile următoare sunt ocupate de calculatoare, televizoare, electrocasnicele mari și laptopuri.
Cei mai mari retaileri online
Grupul Emag estimează că va avea în acest an afaceri cumulate de peste un miliard de euro. Compania este controlată de către concernul sud-african Naspers, iar directorul general Iulian Stanciu deține o cotă de circa 22%. Emag deține și PC Garage și Fashion Days.
Stanciu controlează și Flanco, societate care a terminat în 2017 cu afaceri totale de 989 milioane de lei adică peste 211 milioane de euro.
Un alt mare jucător din România este Altex, care deține magazinele omonime și Media Galaxy. Deținut de către omul de afaceri Dan Ostahie, grupul a consemnat anul trecut vânzări de 3,28 miliarde de lei, echivalentul a 705 milioane de euro.
Alături de acestea, mai concurează pe piață companii precum Evomag, Cel.ro și Quickmobile.
Citește și: