Antonio Avenoso, reprezentantul Consiliului European pentru Siguranţa Transportatorilor, a precizat că este nevoie de înăsprirea atât a legislației, cât și a legislației în privința bicicliștilor și, mai nou, a celor care conduc trotinere.
„Recunosc că situaţia este diferită în diverse ţări membre, o conspiraţie a tăcerii, dacă eşti ciclist nu eşti verificat, controlul nu e strict, dar sunt de acord că dacă iei bicicleta, eşti participant activ şi trebuie să fii treaz. Unele ţări verifică, nu este uşor. Vine şi asta. Reglementarea trotinetelor ne îngrijorează mult, pentru că merg rapid în trafic. Ar trebui să aibă căşti, au viteză mare, dar nu e legislaţie deloc. Progresul tehnic a fost rapid şi a devansat legislaţia, dar suntem conştienţi de asta”, a declarat Antonio Avenoso, reprezentantul Consiliul European pentru Siguranţa Transportatorilor, în cadrul unei dezbateri pe tema consumului de alcool la volan şi a siguranţei în trafic, conform Mediafax.
În schimb, chestorul Florin Brăcea, şeful Direcţiei Rutiere din cadrul Poliţiei Române, a precizat că în România există sancțiuni pentru bicicliștii care consumă alcool. De asemenea, se desfășoară frecvent campanii de conștientizare, cu precădere în mediul rural.
„Dacă a băut, nu trebuie să se suie pe bicicletă. Accidentele cu bicicliştii sunt pe locul 4 la nivel naţional, este o problemă în toată ţara. Acolo este clar că se simte nevoie de educaţie în mediul rural, de conştientizare. S-au aplicat sancţiuni în teritoriu, dar el tot se suie pe bicicletă. Deci ce facem: facem un studiu, acţiuni în mediul rural. Le-am dat în mediul rural veste reflectorizante să fie mai vizibili. Feedback-ul a fost pozitv”, a declarat Florentin Brăcea, şeful Direcţiei Rutiere din cadrul Poliţiei Române.
Un român stabilit în Italia, care circula cu bicicleta, a murit, în drum spre serviciu, după ce a fost spulberat de o mașină. Șoferul nu i-a acorda primul ajutor și a fugit de la locul accidentului.
Sursă foto: 123rf.com