Pasul 1: După publicarea listei cu producătorii validaţi, trebuie să vă alegeţi numai unul, la care vă veţi prezenta pentru a solicita o Notă de Acceptare. Obţinerea acestei note înseamnă automat înscrierea în Program. Lista completă a producătorilor, importatorilor şi distribuitorilor, cu numărul de maşini alocate, o puteţi consulta pe site-ul AFM.ro.
Pasul 2: Vă prezentaţi cu autoturismul uzat la un operator economic autorizat să colecteze vehiculele scoase din uz, conform listei publicate pe pagina de internet www.afm.ro. De aici veţi obţine certificatul de distrugere al maşinii vechi. Documentele necesare obţinerii acestui certificat sunt: actul de identitate al proprietarului/moştenitorului, talonul maşinii, nota de acceptare în original. Este important să recuperaţi plăcuţele de înmatriculare. De asemenea, trebuie recuperată şi nota de acceptare, în original.
Alegeţi un singur producător validat
Pasul 3: Trebuie să obţineţi copii legalizate după: talon, certificatul de distrugere al autoturismului uzat, întrucât în etapa următoare originalele vor rămâne definitiv la serviciul de înmatriculări.
Pasul 4: Vă veţi prezenta la serviciul de înmatriculări pe raza căruia este înscris în circulaţie autoturismul uzat, în vederea radierii acestuia.
Documentele necesare radierii: cerere de radiere tipizată (de la un birou de copiat acte); cartea de identitate a autovehiculului, fişa de înmatriculare cu viza circumscripţiei financiare, certificatul de distrugere al maşinii, în original, trei exemplare completate ale certificatului de radiere, actul de identitate al proprietarului, în original şi xerox, talonul în original, plăcile cu numerele de înmatriculare.
Pasul 5: Prezentarea la producătorul validat de la care aţi obţinut Nota de Acceptare în pasul I, cu următoarele documente: actul de identitate, în copie, certificatul de înmatriculare al maşinii uzate, copie legalizată, certificatul de distrugere, copie legalizată, certificatul de radiere, în original, certificatul de moştenitor, copie legalizată, pentru cazul în care persoana fizică beneficiară este moştenitoarea proprietarului, Nota de Acceptare în original. Pentru a participa la programul Rabla, autoturismul trebuie să fie funcţional şi să aibă o vechime de minimum zece ani.
Programul are trei etape
Programul se va derula în trei etape (12 martie – 29 mai, 1 iunie – 31 august, 1 septembrie – 11 decembrie), iar fiecare etapă va avea alocată câte 20.000 de maşini. Suma totală alocată Programului în 2009 este de 228 de milioane de lei.