De unde cumpără românii de Black Friday

Conform unui studiu realizat la nivel urban în România, consumatorii preferă să cumpere produse electronice, electrocasnice şi IT în special din magazinele fizice specializate (63%), urmate de magazinele online specializate (36%) şi de hipermarketuri/supermarketuri/ magazine de tip “Do It Yourself” (31%). Promoţiile la laptopuri şi telefoane sunt dorite în special de consumatorii tineri, din intervalul de vârstă 15-24 de ani (22% sunt interesaţi de laptopuri şi 30%, de telefoane). Interesul pentru promoţiile la telefoane e ridicat şi în rândul consumatorilor cu vârsta cuprinsă între 25 şi 34 de ani (27%). De asemenea, 29% din respondenţii din această categorie de vârstă îşi doresc promoţii la televizoare, în timp ce electrocasnicele sunt vizate în special de persoanele cu vârsta cuprinsă între 45 şi 54 de ani (41%).

Categorii de produse la care românii îşi doresc reduceri:

  • electrocasnicele (28%);
  • telefoanele mobile (18%) – dorite de tineri cu vârste între 25 şi 34 de ani;
  • televizoarele (18%);
  • îmbrăcăminte/încălţăminte (12%);
  • laptopurile/notebook-urile (10%).

28% din orăşeni vor face cumpărături de Black Friday

Interesul pentru achiziţionarea de produse cu ocazia Black Friday, care va porni pe 21 noiembrie, e unul ridicat în rândul consumatorilor din mediul urban, arată un studiu realizat zilele trecute de compania iSense.Solutions.
– 28% din locuitorii din mediul urban au afirmat că vor face cumpărături de Black Friday, în timp ce jumătate (54%) nu ştie sigur dacă va face cumpărături, urmând a lua o decizie în acest sens în funcţie de promoţiile existente.
– 38% din cumpărătorii de Black Friday sunt tineri cu vârsta între 25 şi 34 de ani.
– 34% sunt cumpărători cu vârsta între 35 şi 44 de ani.
– Femeile sunt atrase de reducerile la îmbrăcăminte şi cărţi, în vreme ce bărbaţii preferă electronice, produse IT şi telefoane.

Așteptăm întrebări și sugestii la adresa de e-mail tehnologie@libertatea.ro

 
 

Urmărește-ne pe Google News