Compania, care a început să producă mașini electrice anul trecut, vinde 750 de milioane de acțiuni, iar acestea sunt cotate cu 4,2-7,4% sub prețul de închidere de luni al companiei.
Banii strânși sunt destinați extinderii afacerilor, investițiilor în cercetare și dezvoltare tehnologică și scopurilor corporative generale, se arată în document.
Creșterea livrărilor
Xiaomi a raportat săptămâna trecută un salt de aproape 50% în veniturile din trimestrul al patrulea și și-a mărit ținta pentru livrările de vehicule electrice în acest an la 350.000, de la 300.000.
Compania a mai spus că intenționează să își extindă rețeaua de magazine în China în acest an și să deschidă 10.000 de noi magazine Mi Home în străinătate în următorii cinci ani.
A „furat” directori de la BMW
Reuters a mai scris recent că Xiaomi a recrutat cinci directori seniori de la mari producători auto, inclusiv de la BMW.
Compania intenționează să construiască un centru de cercetare și dezvoltare pentru vehicule electrice în Europa.
Xiaomi l-a angajat anul trecut pe Rudolf Dittrich, un veteran BMW de 15 ani, pentru a conduce centrul de cercetare planificat, potrivit profilului său de LinkedIn.
Printre alte angajări noi se numără Dusan Sarac, fost manager la BMW, care a scris pe profilul său LinkedIn că s-a alăturat centrului european de cercetare luna aceasta.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_adb2318dfa1d296287458770d6dda03b.jpg)
De asemenea, Jannis Hellwig s-a alăturat Xiaomi tot de la BMW și va servi ca inginer senior în dezvoltarea și integrarea performanței.
Xiaomi a vândut în decembrie mai multe mașini electrice în China decât Tesla.
Xiaomi este al treilea producător de smartphone-uri din lume, după Samsung și Apple.
Pe urma BYD
Producătorul de vehicule electrice BYD a strâns luna aceasta 5,59 de miliarde de dolari în cea mai mare vânzare de acțiuni din Hong Kong din ultimii patru ani.
BYD a anunțat recent că va putea produce mașini ce se vor încărca în timpul echivalent unui plin de rezervor.
Compania anunța că „super-platforma electronică” a sa va fi capabilă de o încărcare de vârf de 1.000 de kilowați, permițând mașinilor să parcurgă 400 km cu o încărcare de 5 minute.
BYD a depășit recent Tesla ca venituri și livrări, fiind cel mai mare producător de mașini ecologice din lume.
UE a anunțat recent tarife vamale pentru mașinile electrice produse în China, din cauza subvențiilor masive pe care statul le acordă producătorilor.
Cursa pentru AI
Ușurarea controlului guvernului chinez asupra marilor companii din domeniul tehnologiei și apariția dezvoltatorului de software de inteligență artificială DeepSeek au determinat investitorii globali să înceapă să investească din nou în acțiuni chineze.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_9735d6c18214ba671cab622350969ec4.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_7f1b4d68d647667009582ce54263d3d7.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_b91d4d7dd563f3be43df7a76f9026f47.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_72823474996f4b0df330122d1483cef2.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_1b793f98a5b92e2eaf16a0854c5976de.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_977ae7a613c185fff00174de53b4c553.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_75c2d5937f64caf89ef0f194b4d98690.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_c8806641dfde17ac7c1661ae07afedae.jpg)