„Pe ruta București Nord- București Progresu – Giurgiu și retur, vor circula 7 perechi de trenuri, prin introducerea: Regio Metropolitan între București Nord – București Progresu și Regio între București Progresu – Giurgiu”, a scris Irinel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, pe pagina de Facebook.
Astfel, costurile biletelor vor fi de 12 lei, de la gara București Progresu la Giurgiu și de 6 lei, de la București Progresu la Comana.
Aceste tarife vor fi valabile până la data de 15 iulie, atunci când va intra în vigoare biletul metropolitan, a precizat Scrioșteanu.
Linia directă București – Giurgiu, deschisă dupa 19 ani, dar doar pentru automotoare
După inaugurarea podului Grădiștea și redeschiderea circulației feroviare București-Giurgiu pe ruta directă, închisă din 2005 din cauza prăbușirii podului de peste râul Argeș, pe calea ferată directă nu vor circula decât automotoare, trenurile clasice, cu locomotivă și vagoane, și marfarele fiind prea grele.
Astfel trenurile internaționale, precum „România”, care va lega Bucureștiul de Varna și Istanbul, vor circula tot pe ruta ocolitoare, pe la Videle. La fel se va întâmpla și cu trenurile de marfă. În plus, linia redeschisă nu este electrificată.
„Vor fi restricții de tonaj, pentru că la Daia s-a constatat că terenul este slăbit, așa că pe ruta directă se va circula doar cu automotoare, deoarece un tren clasic format din locomotivă și vagoane este mult mai greu”, a explicat Ionuț Săvoiu, secretar de stat din Ministerul Transporturilor.
În cadrul proiectului de redeschidere a liniei ferate de pe această rută au fost construite de la zero patru poduri: podul Neajlov situat la km 28+395, cu o lungime totală de 79,5 metri, podul Grădiștea, care are o lungime de 1.362,1 m și podurile Sabar II și Sabar I (km 18+411, respectiv km 18+272), ambele cu lungimea de 54,5 metri.
Licitația pentru lucrările de construcție a fost lansată în august 2019, iar la sfârșitul anului 2020 s-a semnat contractul de proiectare și execuție, cu Porr Construct. Proiectul de investiții are o valoare totală, inclusiv TVA, de 655.187.000 lei, din care lucrările propriu-zise de construcții–montaj reprezintă 560.513.000 lei.
Faza a doua a modernizării liniei directe dintre București și Giurgiu, parte a unui contract separat, va include electrificarea căii ferate și construirea unui viaduct care să rezolve problema terenului slăbit în zona Daia și ridicarea, astfel, a restricțiilor de tonaj.
Vechiul pod de la Grădiștea, construit pe vremea regelui Carol I, pe prima linie ferată din România de atunci, deschisă în 1869, s-a prăbușit pe 13 august 2005 din cauza unor inundații.
FOTO: Hepta
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro