Potrivit studiului comandat de Primăria Capitalei, în urma cercetării socilogice, trei clădiri istorice sunt reprezentative pentru Bucureşti şi pot fi considerate simboluri ale acestui oraş: Palatul Parlamentului, Ateneul Român şi Arcul de Triumf. Pe baza acestora şi a recţiilor primite de la bucureşteni în cadrul celor 24 de focus-grupuri s-a ales şi un slogan pentru Capitală: “Bucureşti – unde trecutul întâlneşte viitorul!”, scrie site-ul b365.ro. De asemenea şi Pasajul Basarab şi Stadionul Naţional au fost considerate de repondenţi elemente definitorii pentru Capitală.
Manualul de indentitate vizuală a Primăriei Municipiului Bucureşti propune şi modificarea stemei oraşului. Mai exact, se recomandă îndepărtarea de pe stemă a Sfântului Dimitrie cel Vechi, Izvorâtorul de Mir şi înlocuirea imaginii acestuia cu cea a Sfântului Dimitrie cel Nou, Ocrotitorul Bucureştiului. “Participanţii la focus-grupuri nu se identifică deloc cu actualul sfânt reprezentat pe stemă. Actuala imagine nu are impact deosebit şi nu o simt ca făcând parte din identitatea oraşului lor. Imaginea Sfântului Dimitrie cel Nou, aşa cum o propunem, dă impresia de forţă şi înţelepciune şi poate avea un impact mai mare asupra publicului”, se precizează în manual.
Concomitent cu schimbarea stemei, Manualul de Identitate al PMB propune şi noi modele pentru logo-ul instituţiei, pentru semnătura primăriei, pentru documente şi formate tip, dar şi pentru materialele promoţionale şi de prezentare. Manualul de Identitate Vizuală a Primăriei Municipiului Bucureşti, ce cuprinde şi “city brand-ul” Capitalei a fost tipărit în 1.000 de exemplare şi imprimat pe 1.000 de CD-uri.