„După discuţiile pe care le-am avut împreună cu Narcis Neaga (directorul general al CNAIR – n. r.) am stabilit următoarele: până vineri se vor finaliza toate lucrările care sunt începute acum pe autostrada A2 – la km 37, la km 90 (care ar fi trebuit să se încheie pe 15 iulie a.c.- n.r.) – şi am convenit cu domnul Murad (preşedintele FPTR – n. r.) că vom reîncepe lucrările, inclusiv tronsonul de autostradă care a fost semnat săptămâna trecută, după 15 septembrie, a declarat Răzvan Cuc, citat de Agerpres.

Ministrul crede că a fost o greşeală de comunicare şi din partea celor de la companie (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere/CNAIR – n. r. ) pentru că trebuiau să facă nişte lucruri preventive şi să anunţe cum se vor desfăşura lucrările de modernizare pentru autostrada A2. Pe de altă parte, a completat el, aceste lucrări nu puteau fi făcute fără să se consulte înainte cu patronatele care au afaceri pe litoral şi pe care toţi românii le accesează în perioada sezonului estival.

„Cred că aşa trebuie să funcţioneze un parteneriat bun şi eficient, trebuie să existe comunicare, trebuie să existe deschidere şi trebuie să existe transparenţă. (…) O să am o întâlnire cu toţi cei care lucrează pe aceste contracte – pentru că vedeţi şi experienţa mediului privat contează foarte mult – să încerce să lucreze într-un termen cât mai scurt, inclusiv pe timpul nopţii, dar vorbim după 15 septembrie”, a afirmat ministrul.

De asemenea, pe tronsonul Bucureşti – Fundulea, lucrările vor începe după 15 septembrie, pentru a nu fi devieri de trafic sau închideri de benzi.

„Deci, pe A2 se va circula pe ambele sensuri, pe toate firele după ziua de vineri, când se vor închide toate lucrările care sunt acum în derulare pe A2. Termenul de 24 de luni probabil va fi prelungit pentru că este un lucru absolut normal şi logic să nu afectăm sezonul estival. Dacă ar fi fost o neputinţă a constructorului, aş fi luat măsurile aşa cum le ştiţi destul de drastice, dar, repet, eu mă voi consulta tot timpul când vine vorba de sezonul estival cu patronatele din turism”, a adăugat Cuc.

Întrebat ce va face dacă nu va fi de acord constructorul care a câştigat contractul pentru reparaţiile la A2, ministrul a răspuns: „Constructorul trebuie să fie de acord, nu există altă soluţie”.

În plus, pentru reparaţiile care se prefigurează anul viitor la podurile Feteşti şi Cernavodă, şeful de la Transporturi a menţionat că se va păstra algoritmul.

„Vom începe lucrările la începutul anului când ne va permite vremea – am stabilit să lucrăm până pe 1 mai – şi asta e foarte important de spus, vorbesc de acum înainte, de anul viitor – după care din momentul în care va începe sezonul estival până când se finalizează sezonul, pe 15 septembrie, vom face acea pauză. În acest timp, dacă sunt probleme, vom interveni pentru remedierea lor de urgenţă – vorbesc de sectorul Bucureşti – Fundulea, fără să închidem traficul decât pe un singur sens. Lucrările majore se vor face după 15 septembrie”, a mai spus Răzvan Cuc.

La rândul său, preşedintele FPTR, Mohammad Murad, s-a declarat mulţumit de soluţia găsită.

„(…) Este foarte importantă componenta transportului în aşa numitul produs turistic. Sunt foarte încântat că am ajuns la această soluţie astfel încât turiştii să nu fie afectaţi şi această comunicare pe care trebuie să o avem cu Guvernul şi cu multe ministere trebuie să existe permanent pentru că fără comunicare rezultatele sunt nedorite”, a declarat Murad, citat de Agerpres.

Tot astăzi, a fost semnat contractul pentru modernizarea liniei CFR Bucureşti Nord – Aeroport Otopeni. Află cum vrea constructorul să termine lucrarea până la sfârşitul lunii mai 2020!

Citește și:
FOTO | Mai multe utilaje ale DRDP Constanța, folosite la lucrările de reparații pe A2, distruse de un șofer băut

 
 

Urmărește-ne pe Google News