Deoarece poluarea constituie o problemă majoră pentru Paris, iar transportul public al orașului nu mai face față, doi întreprinzători – Alain Thebault (d) şi Anders Brindgal – au venit cu o soluție viabilă, care implică râul Sena: „taxiul zburător” pe apă!
SeaBubble, un „taxi care zboară”, deține motoare electrice și pluteșete pe apă cu ajutorul unor „aripi”. Acestea funcționează pe principiul de bază al hidropterului, dezvoltat chiar de navigatorul francez Alain Thebault, co-fondator al companiei producătoare.
Mai multe arce din fibră de sticlă, scufundate, menţin ambarcaţiunea în afara apei la o distanţă de aproximativ 50 de centimetri deasupra valurilor, datorită vitezei de deplasare.
Mai mult, vehiculul are caracteristici „verzi”, nu face zgomot și nu poluează.
Costă în jur de 200.000 de euro pentru a construi și poate atinge viteze de până la 18 noduri (20,7 km/h). Călătoriile de testare la Paris sunt limitate la o viteză maximă de 18,6 km/h, informează Euronews.
Dacă acest experiment, care e începu luni și este programat să se desfăşoare până pe 20 septembrie, „se va dovedi concludent, exploatarea comercială a SeaBubbles ar putea fi avută în vedere în primăvara anului 2020”, a precizat Prefectura regională din Paris, într-un comunicat.
Cu toate acestea, Thebault şi Brindgal susțin că au întâmpinat și unele probleme. În cursul pregătirilor de luni dimineață, înainte de lansarea testelor oficiale, Poliția maritimă din Paris a ordonat ca „Bulele” să-și înceteze activitatea.
Co-fondatorul Alain Thebault a spus că problemele de reglementare din Parisul i-au îndemnat să continue proiectele în Elveția și SUA, mai degrabă, decât în Franța.
„Așteptăm autorizația de a avea o linie comercială între est și vest … dar să aruncăm o privire, nu este absolut nimeni pe râu”, a spus el, adăugând că Franța devine „ca un muzeu” unde inovația tehnologică este prea strict reglementată.
Un prototip a fost testat prima dată pe Sena în data de 16 iunie 2017. Alain Thebault a deplâns apoi, de mai multe ori, lentoarea procedurilor administrative din Paris.
Alte teste au avut loc la Geneva, Miami, Saint-Tropez şi Monaco. Însă Parisul reprezintă obiectivul concret al acestui proiect, unde au fost făcute teste și anul trecut, în luna mai.
Compania producătoare consideră că „viitorul mobilităţii populaţiei trebuie să vină din zona apei, o cale naturală de deplasare şi istorică, aflată în centrul oraşelor şi care a fost prea mult timp subestimată”.
Înfiinţat în 2016 de Alain Thebault şi de Anders Bringdal, acest start-up francez a demarat discuţii în vederea achiziţionării sale de un holding elveţian, compus din mai mulţi investitori internaţionali.
Parisul are una dintre cele mai dense rețele de transport urban din lume, cu peste 650 de trenuri care circulă simultan la oră de vârf și 4,7 miliarde de călătorii efectuate prin transportul public în regiunea Paris, în 2016, conform cifrelor rețelei de transport din Paris.
Vinerea trecută, parizienii s-au confruntat cu haosul creat de o grevă declanșată de sindicatele din rețeaua de transport a Parisului (RATP), împotriva reformei pensiilord, cu zece din cele 16 linii de metrou închise.
Pentru a combate poluarea, Parisul a înăsprit reglementările, în iulie, interzicând autovehiculele cu motoare diesel înmatriculate între 2001 și 2005 și camioanele din 2006 până în 2009, în zona autostrăîzii A86.
Consiliul municipal intenționează să consolideze în permanență reglementările, până în 2030, când vor fi permise doar mașinile electrice sau cu hidrogen pe drumurile din Paris.
FOTO: seabubbles.fr