Burduja a precizat că ministrul transporturilor de la acea vreme, Cătălin Drulă, avea obligaţia legală să ceară preluarea companiei low-cost Blue Air, dar „a lăsat lucrurile să treneze”, fără să acționeze.
„Între a ne face dreptate cu ranga şi a şti ce vorbim este o mare diferenţă. Toate statele europene au pus miliarde de euro, în pandemie, pentru sprijinirea companiilor aeriene, în special a companiilor low-cost. România a decis în aprilie 2020 şi ulterior prin două OUG acordarea acestor ajutoare de stat. Nimeni nu şi-a pus problema atunci că nu ar fi oportună o asemenea măsură, cu atât mai mult cu cât alte state, sprijinind cu miliarde de euro propriile companii, puneau companiile româneşti într-o problemă mare de competitivitate”, a spus Burduja, potrivit news.ro.
Potrivit ministrului, „prin ordonanţele de urgenţă, prin HG, statul român şi-a luat nişte măsuri de siguranţă fără precedent” în urmă cu doi ani, când el era secretar de stat la Ministerul Finanţelor. Dar măsurile „nu au fost urmate”, iar „cei care au venit la Ministerul Transporturilor, miniştri, la Ministerul de Finanţe, trebuie să dea explicaţii”.
Cu privire la faptul că Blue Air a informat Ministerul Transporturilor, în august 2021, că are nevoie de „o infuzie rapidă” de cel puțin 54 de milioane de euro, „indispensabili supraviețuirii Blue Air”, potrivit unui document intrat în posesia Libertatea, Sebastian Burduja a declarat că nu ştie ce hârtii au ajuns la ministerul de resort, pentru că nu mai era acolo.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro