Şoferii primeau 1.000 de dolari pentru fiecare transport
Fiecare transport de ţigări de contrabandă era pentru şoferii implicaţi în reţeaua mafiotă a Securităţii o adevărată mană cerească. Drumul făcut între Italia şi România era recompensat cu 1.000 de dolari, o avere pentru acele vremuri. În cazul în care carabinierii interceptau, cine ştie cum, vreun transport, securiştii apelau la unul dintre liderii mafioţi care, la rându-i, ştia pe ce “butoane” să apese pentru ca şoferii – subofiţeri de securitate cu identităţi false, fabricate în România – să fie eliberaţi rapid. Marfa era însă confiscată.
Tomasso Buscetta era atunci liderul mafioţilor italieni
Un personaj de legendă care se confundă cu mafia italiană siciliană este Tomasso Buscetta, fiul unui geamgiu sărac care a ştiut să profite de oportunităţile oferite de viaţă. În anii 80, pe când securitatea lui Ceauşescu făcea trafic internaţional de ţigări cu NDragheta, Tomasso era unul dintre liderii traficului internaţional de ţigări. Un personaj deosebit de influent, fără aprobarea căruia nimeni nu mişca un deget. Numele său nu apare în documentele din arhivele CNSAS care se referă la afacerile făcute de Securitate, dar traficul de ţigări şi de droguri în acea perioadă erau specialitatea sa.
Banii ajungeau în conturi elveţiene
Absolut toţi banii “produşi” din afacerile ilegale făcute cu NDragheta ajungeau în conturi secrete, într-o bancă elveţiană. Plata pentru serviciile aduse Mafiei în contrabanda cu ţigări se făcea de italieni fie direct în conturile stabilite, fie printr- un om care încasa cu sacoşa partea destinată securiştilor. În această din urmă situaţie, cel care făcea depunerile în numerar era col. Nicolae, şeful AVS. La intervale de timp, Arnăutu se ducea în Elveţia şi verifica situaţia financiară a conturilor care, şi astăzi, au rămas un mister.
FOTO: Fototeca online a comunismului românesc