Reprezentanții CNAS și cei care se ocupă de mentenanța sistemului de informatic al cardurilor de sănătate discută, luni, de la ora 13.00, despre erorile platformei din ultimele săptămâni, arată Digi24.

Ministrul Sănătăţii ar trebui să primească azi un raport
final cu toate problemele din sistem, dar şi cu soluţii pentru
remedierea acestora.

CNAS a anunţat, pe 10 iulie, că platforma informatică a
asigurărilor de sănătate este indisponibilă, astfel că toate
serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se
acordă în regim off-line.

Purtătorul de cuvânt al CNAS, Daniel Osmanovici, a demisionat din funcție la câteva zile după ce premierul Viorica Dăncilă a cerut demiterea lui. Acesta declarase că „oamenii mor şi cu sistem, şi fără un sistem”.

CNAS susține că medicii de familie își pot desfășura activitatea și în cazul nefuncționalității sistemului, urmând să facă raportările ulterior. Medicii susțin însă că dacă vor acorda servicii medicale off-line pacienților, riscă să plătească din buzunar costul tratamentului sau al investigației medicale.

„Referitor la verificarea calității de asigurat, precizăm că
în majoritatea cazurilor situația de persoană asigurată sau
neasigurată este deja cunoscută medicului de familie sau este ușor
verificabilă. Astfel, pentru anumite persoane, categoria de asigurat
este aceeași pentru o perioadă lungă de timp, respectiv copii,
pensionari, veterani de război etc.

Pentru alte categorii, calitatea de asigurat este cunoscută de medicul curant, de exemplu beneficiari de programe naționale de sănătate, iar pentru persoanele care sunt salariate, calitatea de asigurat se menține timp de trei luni după data încetării raporturilor de muncă și/sau serviciu. În situația în care medicul nu poate stabili calitatea de asigurat a unui pacient, are posibilitatea de a solicita clarificări (telefonic sau prin e-mail) casei de asigurări de sănătate cu care se află în contract. Subliniem totodată că serviciile necesare în situațiile de urgență medicală sunt incluse în pachetul minimal și se acordă atât persoanelor asigurate, cât și celor neasigurate. Prin urmare, toți pacienții pot și trebuie să fie îngrijiți, oricare ar fi situația sistemului informatic”, a transmis CNAS într-un comunicat, pe 18 iulie.

 
 

Urmărește-ne pe Google News