Cuprins:
O nouă eră pentru Dacia
În ultimii ani, Dacia a lansat o serie de modele importante, inclusiv noua generație Sandero și Logan, Jogger cu primul motor hibrid, a treia generație Duster și Bigster, primul SUV din clasa C al mărcii. Aceste lansări marchează o nouă eră pentru Dacia, cu modele mai bine echipate și mai sofisticate.
Viitorul electric al Daciei
Denis le Vot a dezvăluit că Dacia va lansa un nou model electric în 2026, care nu se va numi Spring. Acest model va fi dezvoltat în cadrul programului Leap 100 al Renault, care permite crearea unei mașini în doar 100 de săptămâni de la finalizarea conceptului până la începerea producției.
„Continuăm modernizarea și electrificarea gamei noastre. Vom spune mai mult în a doua jumătate a anului, când vom prezenta noul plan strategic la nivel de grup care va spune mai multe despre ceea ce vom face în următorii ani”, a declarat Denis le Vot, pentru sursa citată.
Strategia de preț și de echipare
Dacia reușește să mențină prețuri competitive, chiar și cu introducerea unor dotări premium precum scaune electrice sau trapa panoramică. Denis le Vot a explicat:
„Bigster este unul dintre puținele modele cu o platformă care își are originea în segmentul B, care este foarte competitiv la prețuri. Reutilizam o mulțime de active de la Duster.”
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_1baa3727e8ded58c80afb62f7aecd045.jpg)
Producția în România
Dacia va produce modele atât în România, cât și în Turcia: „Nu este doar Turcia pentru Turcia și România pentru Europa. Dacă vrei să expediezi mașini în Franța, pe mare, probabil le-ai produce mai degrabă în Turcia decât în România, dar dacă vrei să vinzi mașini în Polonia le-ai fabrica în România, pentru că este mai rapid transportul”, a mai precizat CEO-ul Dacia.
Concurența și provocările pieței
În fața concurenței din China, Denis le Vot rămâne încrezător: „Nu există niciun motiv să ne temem, în mod exagerat.” El susține introducerea unor reglementări privind emisiile CO2 pe ciclul de viață al mașinilor și taxe vamale pentru mașinile asamblate din kituri.
Dacia intră pe piața auto din China
Marca Dacia a început să apară în statisticile oficiale privind vânzările de automobile din China. În ultimele luni ale anului 2024, Dacia a înregistrat câteva mii de autoturisme vândute pe cea mai mare piață auto din lume.
În toamna acestui an, grupul Renault, inclusiv Dacia, își va prezenta noul plan strategic. Acesta va include detalii despre viitoarele modele și direcțiile de dezvoltare ale mărcii. Denis le Vot, cu o experiență vastă în industria auto, conduce Dacia din 2021.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_6178e33c77b5ec9d1bd1fe8fe886f872.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_5340426a8ab270d3f7baa25d09ebac1e.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_5a6a9f3ada1b0269940f3cc047a11f49.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_a419f02bce79a474170c7af0734965e9.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_41ab469879bced0eb356e1abfc0316a5.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_049a14fdf1d62a8a63daf72bc770d825.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_d8d40e3ce210732a11addd5c21718f72.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_79d6a0b35fcf797f5a3e5694daa917e6.jpg)