Jim Farley, CEO-ul Ford, și John Lawler, directorul financiar, au vizitat China la începutul anului 2023, când au hotărât să testeze SUV-ul electric fabricat de Changan Automobile, constructor cu care producătorul american de automobile se află într-o strânsă asociere.
Test drive-ul le-a oferit celor doi o idee despre cum este să conduci un vehicul electric fabricat în China. Directorii Ford au rămas „șocați și impresionați” de cât de lină și silențioansă a fost cursa lor.
„Jim, nu mai este nimic ca înainte. Tipii ăștia sunt înaintea noastră”, i-ar fi spus Lawler lui Farley.
Curiozitatea lui Jim Farley a fost stârnită din nou în luna mai, când acesta a făcut o altă vizită în China.
Producătorii de mașini din China folosesc inteligența artificială și alte tehnologii în vehicule, care nu seamănă cu nimic disponibil în SUA. Aceștia folosesc o bază de aprovizionare cu costuri reduse pentru a submina concurența în ceea ce privește prețul, oferind caracteristici digitale inteligente și extinzându-se agresiv pe piețele occidentale.
„John, aceasta este o amenințare existențială”, i-a spus Jim Farley lui John Thornton, membru al consiliului Ford, după călătoria sa.
Elon Musk i-a numit recent pe chinezi cei „cei mai competitivi” producători de mașini din lume
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_6f1514ba0124c54f52ce8157b9af774c.jpg)
Constructorii auto chinezi precum BYD domină piața mașinilor electrice, iar de ceva timp încearcă să pună monopol în Brazilia și Mexic, dar și în țările din Asia de Sud-Est, precum Thailanda.
Potrivit datelor Abi Research, în primul trimestru al acestui an, producătorii auto chinezi reprezentau 88% din piața vehiculelor electrice din Brazilia și 70% din cea din Thailanda.
Ascensiunea rapidă a mașinilor electrice fabricate în China a determinat guvernele occidentale să introducă restricții comerciale asupra acestora. În luna mai, guvernul SUA a impus tarife imense producătorilor chinezi de automobile, ceea ce a dus la excluderea de pe piața auto americană.
La rândul ei, Uniunea Europeană a introdus tarife vamale o lună mai târziu. Ford nu este singurul producător auto american care se chinuie să concureze cu chinezii. Chiar și Tesla, liderul de lungă durată al pieței americane de vehicule electrice, a avut parte de presiuni din partea chinezilor.
La sfârșitul anului 2023, BYD a detronat pentru scurt timp Tesla, fiind cel mai mare producător mondial de vehicule electrice. Chiar și Elon Musk i-a numit recent pe chinezi cei „cei mai competitivi” producători de mașini din lume.

Anghel2023 • 28.09.2024, 17:58
Precizati si faptul ca multe companii din China care produc autoturisme primesc subventii de la stat astfel incat sa poata sa vanda masinile la un pret foarte mic astfel acaparand o mare parte din piata....vedeti cat costa un Duster 3 full si ce ofera si comparatii cu Geely Coolray care apropo are motor de la Mercedes.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_dc04e4043bfe24aab7dd9c781fc010ee.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_f1151644557da39f84fae40212b79fd1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_af0c59904225d71ef15faaab11d3f33f.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_d4520484ddf084e10d7da158a5f611a1.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_a20695f99c835f03267ac550f950ddd3.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_9262cb220da9665332a12b7a96868828.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_3d3a74d6c89267c1d8db02f3f8bccb33.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_45063146cd597b758e5a7075e6501c45.jpg)