Jim Farley, CEO-ul Ford, și John Lawler, directorul financiar, au vizitat China la începutul anului 2023, când au hotărât să testeze SUV-ul electric fabricat de Changan Automobile, constructor cu care producătorul american de automobile se află într-o strânsă asociere.

Test drive-ul le-a oferit celor doi o idee despre cum este să conduci un vehicul electric fabricat în China. Directorii Ford au rămas „șocați și impresionați” de cât de lină și silențioansă a fost cursa lor.

„Jim, nu mai este nimic ca înainte. Tipii ăștia sunt înaintea noastră”, i-ar fi spus Lawler lui Farley.

Curiozitatea lui Jim Farley a fost stârnită din nou în luna mai, când acesta a făcut o altă vizită în China.
Producătorii de mașini din China folosesc inteligența artificială și alte tehnologii în vehicule, care nu seamănă cu nimic disponibil în SUA. Aceștia folosesc o bază de aprovizionare cu costuri reduse pentru a submina concurența în ceea ce privește prețul, oferind caracteristici digitale inteligente și extinzându-se agresiv pe piețele occidentale.

„John, aceasta este o amenințare existențială”, i-a spus Jim Farley lui John Thornton, membru al consiliului Ford, după călătoria sa.

Elon Musk i-a numit recent pe chinezi cei „cei mai competitivi” producători de mașini din lume

Constructorii auto chinezi precum BYD domină piața mașinilor electrice, iar de ceva timp încearcă să pună monopol în Brazilia și Mexic, dar și în țările din Asia de Sud-Est, precum Thailanda.

Potrivit datelor Abi Research, în primul trimestru al acestui an, producătorii auto chinezi reprezentau 88% din piața vehiculelor electrice din Brazilia și 70% din cea din Thailanda.

Ascensiunea rapidă a mașinilor electrice fabricate în China a determinat guvernele occidentale să introducă restricții comerciale asupra acestora. În luna mai, guvernul SUA a impus tarife imense producătorilor chinezi de automobile, ceea ce a dus la excluderea de pe piața auto americană.

La rândul ei, Uniunea Europeană a introdus tarife vamale o lună mai târziu. Ford nu este singurul producător auto american care se chinuie să concureze cu chinezii. Chiar și Tesla, liderul de lungă durată al pieței americane de vehicule electrice, a avut parte de presiuni din partea chinezilor.

La sfârșitul anului 2023, BYD a detronat pentru scurt timp Tesla, fiind cel mai mare producător mondial de vehicule electrice. Chiar și Elon Musk i-a numit recent pe chinezi cei „cei mai competitivi” producători de mașini din lume.

Urmărește-ne pe Google News