De asemenea, Boeing a mai anunțat că șeful diviziei sale de linii aeriene comerciale se va retrage imediat, în timp ce președintele său nu va candida pentru realegere.
Firma se află sub presiune, după ce, la începutul anului 2024, o ușă pentru evacuarea pasagerilor în caz de urgență s-a desprins din partea stângă a avionului Boeing 737 MAX 9, la o altitudine de circa 5.000 de metri, lăsând în urmă o gaură dreptunghiulară de dimensiunea unui frigider. Nimeni nu a fost rănit, dar standardele de siguranță și de control al calității ale firmei au fost supuse unor noi examinări.
Calhoun a preluat funcția de director general la începutul anului 2020, după ce șeful anterior, Dennis Muilenburg, a fost demis în urma unuia dintre cele mai mari scandaluri din istoria industriei aeronautice civile. În decurs de doar cinci luni, două avioane 737 Max noi au fost pierdute în accidente aproape identice, provocând moartea a 346 de pasageri și membri ai echipajului.
Când a preluat conducerea, Calhoun a promis să consolideze „sistemul de siguranță” al Boeing și să „reconstruiască încrederea”.
Cu toate acestea, în luna ianuarie a acestui an, o ușă pentru ieșirea de urgență s-a desprins de pe un avion Boeing 737 Max al companiei Alaska Airlines, la scurt timp după decolarea de pe Aeroportul Internațional Portland.
Patru șuruburi nu fuseseră montate
Un raport inițial al Consiliului Național pentru Siguranța Transporturilor din SUA a concluzionat că patru șuruburi menite să fixeze ușa pe aeronavă nu fuseseră montate. Boeing se confruntă cu o anchetă penală privind acest incident, precum și cu acțiuni în justiție din partea pasagerilor aflați la bordul avionului.
Referitor la această situație, Calhoun a declarat luni: „Ochii lumii sunt ațintiți asupra noastră și știu că vom depăși acest moment”.
Într-o scrisoare adresată personalului, el a descris incidentul Alaska Airlines ca fiind un „moment de cotitură” pentru Boeing, iar compania a trebuit să răspundă cu „umilință și transparență totală”. El a spus că a acceptat să devină director general „din cauza circumstanțelor fără precedent cu care se confrunta compania în acel moment”.
Administrația Federală a Aviației, autoritatea de reglementare din SUA, a declarat la începutul acestei luni că, în urma unui audit de șase săptămâni al procesului de producție a 737 Max la Boeing și la furnizorul său Spirit Aerosystems, au fost descoperite „multiple cazuri în care companiile nu au respectat cerințele de control al calității producției”.
Constatările au fost făcute la scurt timp după ce un alt raport, realizat de un grup de experți, a constatat o „deconectare” între conducerea superioară și personalul din subordine, precum și semne că angajații au ezitat să raporteze problemele de teama represaliilor.
Acuzați că pun profitul înaintea vieții pasagerilor
După cele două accidente aviatice din octombrie 2018 și 2019, s-a constatat că un software defect de control al zborului a cauzat incidentele – detalii despre care Boeing a fost acuzată că le-a ascuns în mod deliberat de autoritățile de reglementare.
Compania a fost de acord să plătească 2,5 miliarde de dolari pentru a soluționa acuzațiile de fraudă și a recunoscut înșelăciunea, deși în audierile ulterioare din instanță a pledat oficial nevinovat. Ulterior, compania s-a confruntat cu acuzații pe scară largă că a pus profiturile înaintea vieții pasagerilor.
La fel ca și Calhoun, Stan Deal va părăsi postul de șef al diviziei de linii aeriene comerciale a Boeing. El va fi înlocuit de Stephanie Pope, care a lucrat în ultimele trei luni în calitate de director de operațiuni al Boeing.
Larry Kellner, președintele companiei, va pleca și el și va fi înlocuit de Steve Mollenkopf, fostul șef al Qualcomm, care este membru al consiliului de administrație al Boeing din 2020.
bozo76 • 26.03.2024, 05:17
Am dat peste articolu aista la sectiunea Pe acelasi subiect din pagina cu articolul despre hotararea onu privitor la gaza. Sa revin la boii nostri. Boeing boeing. Nu mai mergeti nene cu avionu. Asa va zis Lazea director adjunct bnr. Luati o bomboana nu mai deschideti tv de fat ar fi bine sa il vindeti pe olx. Faceti copii sau macar incercati. Boeingu meu...