Și nu sunt deloc puțini, ci 9.200. Sheldon Yellen are dese călătorii de afaceri, iar în lungile drumuri cu avioanele nu face altceva decât să scrie felicitări pentru angajații companiei, a notat Business Insider.
În medie, el face zilnic, circa 25 de mesaje de felicitare. Sheldon Yellen a început să le mulțumească personal angajaților încă din 1985, când nici nu visa să devină șeful executiv al companiei.
Și de atunci, de 34 de ani, zi de zi, nu uită pe nimeni. E o glumă internă în companie că Yelldon întreabă mereu înainte de închiderea programului: „Câte persoane mai sunt?”.
Asta însemnând, de fapt, câte felicitări mai are de scris în ziua respectivă.
Yellen susține că a început să scrie felicitări tuturor angajaților în 1985 fiindcă atunci a fost angajat în companie de cumnatul său și i s-a părut că lumea consideră că are statut special.
A început să scrie felicitări, gândindu-se că astfel îi va face pe oameni să se oprească în ușa biroului să-i mulțumească și astfel să înceapă se devină mai apropiați.
„A funcționat. Am început să discut mai mult cu oamenii și îmi place să cred că astfel mi-am câștigat respectul în fața tuturor angajaților”, a spus Sheldon Yellen.
Are tot timpul o valiză cu obiecte de papetărie cu el
Omul nu se desparte de o valiză cu tot felul de obiecte de papetărie și hârtii pentru mesajele pe care le scrie cu mâna lui oamenilor.
La început, au fost mesajele dedicate fiecărui aniversat în parte. Dar le mai scrie și scrisori de mulțumire, le trimite epistole și copiilor angajaților când cei mici sunt bolnavi, a explicat Alexandra Gort, directorul de marketing al companiei.
Între timp, exemplul lui Yellen a făcut prozeliți și în companie s-a dezvoltat o cultură a felicitărilor și mulțumirilor adresate colegilor de muncă.
„E un gest care nu costă nimic. Când aflu că cineva anume a făcut ceva deosebit, scriu o scrisoare de mulțumire, pentru ca acea persoană să știe că îi apreciem efortul și că nu trece neobservat orice gest sau orice efort pe care-l face.
De ce Yellen nu crede că este un gest frivol sau o pierdere de timp
Obiectivul lui Yellen este clar. Specialiștii au stabilit că cei mai buni șefi sunt cei care-i fac pe angajați să se simtă bine venind la lucru.
La rândul lor, angajații au spus că trăsăturile pe care le admiră cel mai mult la șefi sunt recunoștința, când știu că pot atrage atenția asupra realizărilor lor și când șefii își exprimă un autentic interes pentru bunăstarea angajaților.
Mai multe studii au arătat că angajații buni pleacă primii dacă simt că performanțele și eforturile nu le sunt apreciate.
Yellen a mai spus că mai mulți manageri au preluat obiceiul de a le scrie astfel de felicitări aniversare angajaților din echipele pe care le conduc.
Alți ocupați ai unei poziții de CEO într-o companie importantă pot considera acest obicei frivol sau o pierdere de timp.
Dar Yellen are replica pregătită: el știe din experiența lui că aceste gesturi aparent mărunte au o importanță colosală.
„Când șefii se concentrează doar pe profit și uită că cea mai importantă resursă a unei companii este cea umană, în cele din urmă vor opri dezvoltarea companiei”, a încheiat Sheldon Yellen.
SURSA FOTO: Business Insider