În „expunerea de motive”, Vitali Borodin a susținut că „Moș Crăciun este un brand foarte popular în țările neprietenoase”, „un american care înlocuiește imaginea tradiționalului nostru Moș Gerilă”.
Borodin mai susține că „Moș Crăciun este folosit de multe companii americane, de exemplu, Moș Crăciun Ltd, care deține mărcile Moș Crăciun, Moș Crăciun și Cyber Santa. Valoarea unei astfel de mărci comerciale este estimată la 1,6 trilioane de dolari.”.
Există o mare probabilitate ca multe dintre companiile occidentale să finanțeze promovarea imaginii lui Moș Crăciun în Federația Rusă, iar scopul lor este distrugerea valorilor tradiționale.
Potrivit Life, „ofensiva” împotriva lui Moș Crăciun nu e singulară.
Un deputat a cerut „curățarea rafturilor de jucării cu Moș Crăciun”
Anterior, Mihail Ivanov, deputatul Dumei Regionale din Briansk, vestul țării, a cerut, în ajunul sărbătorilor de Anul Nou, „să se curețe rafturile magazinelor de jucării și decorațiuni cu Moș Crăciun și înlocuirea lui cu Moș Gerilă și cu Fecioara Zăpezii.
În opinia sa, „răspândirea lui Moș Crăciun este în detrimentul moștenirii noastre culturale”.
Vitali Borodin a întocmit rapoarte motivate politic împotriva jurnaliştilor şi a unor artişti populari, inclusiv vedeta pop Alla Pugaciova.
Pe 6 decembrie, el a propus eliminarea actriței Lia Ahedkakova din filmul „Ironia destinului sau bucurați-vă de baie”, deoarece „ar fi neplăcut pentru ruși să urmărească un artist care sprijină Forțele Armate ale Ucrainei în ajunul Anului Nou”.