Rădoi a reclamat faptul că sindicatul nu este reprezentat în comisiile tehnice prin care se fac achizițiile importante la metrou, caz în care nu ar fi fost posibilă cumpărarea trenurilor CAF despre care Rădoi spune că au probleme.
”Din 26 ianuarie și până acum unul dintre trenuri este agățat pe niște pereți ai depoului Berceni, de 6,5 milioane de euro, și nu-l putem da jos pentru nu știm ce se întâmplă cu plafonul, riscă să se ducă cu totul, să le cadă în cap oamenilor de acolo”, a declarat Ion Rădoi.
El a precizat că deraierea trenului a fost provocată de un soft cu o eroare, iar un accident similar s-ar fi putut întâmpla cu călători la bord, nu doar la gararea în depou.
”Iată cum dăm banii românilor pe licitații făcute pentru comisioane. Degeaba spun asta de mult timp, nu văd măsurile. Când facem asemenea gafe, nimeni nu vede”, a spus Rădoi.
Sindicalistul crede că într-o licitație corectă, compania Astra Arad ar fi avut șanse să câștige în fața concurenților străini. printre care și compania spaniolă suspectată că a obținut contractul cu Metrorex prin metode ilegale.
”Astra Arad funcționează de 40 de ani. Bombardier a apărut pe parcurs, iar CAF-ul sunt ultimele. Sunt nu doar patriot, dar din punct de vedere tehnic sunt în măsură să știu ce se întâmplă în metrou”, a conchis Rădoi.
În luna mai, Libertatea scria că, la patru luni de la accident, trenul deraiat nu a fost redat circulației. În curând, se va împlini un an de când garnitura de 6,5 milioane de euro stă suspendată în depou.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro