Daniel Petrescu a menționat că România a accelerat programul F-16 Fighting Falcon, program care a devenit și mai important după „problema cu MiG-21 Lancer”, generalul făcând referire la prăbușirea aeronavei la Constanța, în martie.

„Este foarte important programul F-16. În special după ce am avut problema cu MiG-21 LanceR pe care l-am oprit temporar de la zbor. Într-un an de zile va ieși din uz. Trebuie să accelerăm nu doar achiziția de avioane ci și pregătirea piloților pentru a fi în măsură să le opereze (n.red. – avioanele F-16)”, a precizat șeful Statului Major al Apărării, potrivit site-ului Defense România.

România deține acum 17 avioane F-16 și a demarat în decembrie 2021 procedurile de achiziționare a încă două escadrile de F-16, de data aceasta din Norvegia. Practic, vor fi cumpărate alte 32 de aeronave, la un preț de 354 de milioane de euro, la care se adaugă pachetul logistic de 100 de milioane de euro.

MiG-21, oprite de la zbor după două incidente în mai puțin de două luni

Pe 2 martie, un avion MiG-21 și un elicopter IAR 330-Puma s-au prăbușit în județul Constanța. Opt militari şi-au pierdut viaţa în urma dublei catastrofe aviatice.

Apoi, ministrul apărării, Vasile Dîncu, a recunoscut că militarii români şi-au riscat viaţa zburând cu aeronavele de tip MiG-21, din cauza vechimii lor şi a faptului că banii disponibili „nu au permis mai mult decât modernizarea”, iar „consecințele se văd acum”.

Pe 23 martie, Ministerul Apărării a informat că s-au făcut verificări tehnice la toate aeronavele de tip MiG-21 LanceR și că a fost autorizată reluarea misiunilor de zbor.

Pe 12 aprilie însă, un alt MiG-21 Lancer, care efectua un zbor de instrucție, a înregistrat o problemă la trapele trenului de aterizare și a fost nevoit să aterizeze la o oră după ce a decolat de la Baza Aeriană Mihail Kogălniceanu. În acest context, ministrul apărării, Vasile Dîncu, a decis să oprească temporar de la zbor MiG-urile 21 LanceR.

Urmărește-ne pe Google News