Acesta a afirmat într-un interviu pentru ziarul german Handelsblatt că ”dacă vrem ca tranziția către motoare electrice prietenoase cu mediul să aibă succes, atunci motorul diesel cu combustie internă nu mai trebuie subvenționat ca înainte”.
Mueller a mai spus că este de acord cu interzicerea mașinilor diesel în orașe, dar doar în cazul celor cu motoare vechi, nu și al celor noi, care respectă normele de mediu.
Șeful Volkswagen se referă la reducerile de taxe pe care le primesc proprietarii mașinilor diesel. Potrivit UBA – agenția de mediu a Germaniei – subvențiile primite anul trecut pentru mașini diesel de către proprietarii lor s-au ridicat în total la 7,8 miliarde de euro, echivalentul a 9,2 miliarde de dolari.
Giganții germani, pornind de la Volkswagen și terminând cu Daimler și BMW au investit masiv încă din anii 1990 în tehnologia diesel, crezând că astfel vor reuși să reducă emisiile.
Prinși cu mâța-n sac
Ulterior, și Daimler, proprietarul mărcilor Mercedes și Smart, a intrat în colimatorul autorităților.
De altfel, acestea investighează că marii constructori germani ar fi constituit chiar un cartel cu privire la specificațiile tehnice ale mașinilor diesel.
Greenpeace critică acid Volkswagen
Greenpeace, organizație care luptă pentru protecția mediului, a comparat declarația lui Mueller cu cea a unui călător prins fără bilet, dar care cere inspectorului să verifice și alți oameni.
De asemenea, Ferdinand Dudenhöffer – profesor la Universitatea din Duisburg-Essen – a afirmat că ”dacă ar exista un Premiu Nobel pentru șefii de companii, atunci Mueller l-ar câștiga”.
Ministrul german al Transporturilor a afirmat luni că este ”foarte uimit” de solicitare. Guvernul a anunțat că nu are în plan schimbarea taxării pentru diesel.
Miza o reprezintă banii și concurența
Prin solicitarea sa de eliminare a subvențiilor la diesel, șeful Volkswagen ar fi creat probleme inclusiv competitorilor săi care respectă legislația, deoarece aceștia s-ar fi văzut în situația de a le scădea vânzările de mașini diesel deși nu au încălcat legea.
Volkswagen se vede acum în poziția de a investi masiv în mașini electrice sau hibride, după ce a neglijat acest lucru mult timp. Investițiile sunt necesare pentru a prinde din urmă competitori precum producătorul american Tesla sau alianța Renault-Nissan, care au deja în oferă modele electrice.