Recent, Selly a postat pe pagina sa de Facebook o scrisoare deschisă adresată ministrului Educației, Monica Anisie, și premierului Ludovic Orban prin care propune reformarea sistemului de învățământ.
În scrisoare, Selly vorbește despre nevoia de reducere a cantităților de teme pentru acasă, astfel încât elevilor să le rămână timp pentru activități creative, despre schimbarea modului de predare a profesorilor într-o formă care să includă implicarea elevilor și schimbarea programei școlare, care să conțină educație financiară și civică.
Lipsurile sistemului de învățământ asupra cărora atrage Selly atenția i-a scos pe elevi în fața Guvernului chiar astăzi.
Principalele declarații ale lui Andrei Șelaru:
- E o surpriză plăcută, nu mă așteptam să fie oameni care să și depună fizic la Guvern acea scrisoare.
Mi se pare un semn al faptului că elevii își doresc schimbare și că sistemul de educație din România trebuie reformat din rădăcină.
- Nu au existat până acum reacții din partea Guvernului după publicarea ultimului videoclip. Am discutat cu doamna ministru acum câteva luni, dar nu a fost de acord ca întâlnirea de la minister cu doamna Anisie să fie cu presă și întâlnirea s-a anulat. Nu mi s-a părut în regulă.
- Există patru piloni de schimbare în scrisoarea mea. Primul este legat de timpul petrecut la școală: Există o lege promulgată de președinte care nu se aplică, o lege care se referă la reducerea orelor.
- Profesori și modul de predare: Printre profesori minunați, există și oameni care nu au capacitatea de a preda.
Programa școlară: Trebuie actualizată cu materii care să îi pregătească pe elevi pentru viață, vorbim de educație economică, educație civică pe bune, despre investiții, taxe, nutriție, alimentație sănătoasă, internet, media. Sunt lucruri care ne înconjoară și nu învățăm despre ele.
- Digitalizarea educației: Ar trebui să renunțăm la niște lucruri care nu își au rostul, de exemplu bacul la informatică cu hârtie și pix.
- Mi-aș dori ca Executivul să citească scrisoarea și să își dea seama că astea nu sunt doar ideile mele, ci sunt dorințele a milioane de elevi. Și nu doar a elevilor, ci și a profesorilor și părinților.
Toată lumea din România își dorește un sistem educațional mai bun.
- Școala a avut un impact major asupra mea, în mod pozitiv. M-a format în primul rând prin colectivul în care am învățat, am avut norocul de a avea niște profesori foarte dedicați, oameni cu adevărat talent pedagogic, care făceau asta cu pasiune.
- Dar asta nu se întâmplă peste tot și știm că există o discremanță foarte mare între școlile din urban și cele din rural.
În schimb, programa școlară mi s-a părut învechită, se străduiește să te învețe lucruri care nu îți sunt de folos, iar cele cu adevărat importante sunt ignorate.
- Primele lecții pe Zoom au fost neclare, dar profesorii mei s-au adaptat din mers, pentru că și-au dat silința, a existat dorința din partea lor de a face această educație alternativă.
- Eu o să merg cu mare drag la Guvern, dar eu îmi doresc ca toți cei care susțin aceste schimbări să vadă despre ce se vorbește.
M-aș duce acolo cu condiția transparenței. Eu nu sunt anti-Guvern, nu fac politică, sunt pro-schimbare în Educație.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro