Momentan, semnul de circulație este amplasat doar de-a lungul autostrăzilor din zonele metropolitane ale orașelor franceze Lyon, Grenoble și Strasbourg. 

Dar, după trei ani de proiecte-pilot în aceste orașe, semnul urmează să fie folosit la nivel național.

Autobuzele, taxiurile, vehiculele cu două sau mai multe persoane și mașinile cu autocolantul de emisii zero (în mare parte mașini electrice) pot folosi banda.

Semnul poate fi afișat variabil, pe panourile electronice de pe autostradă, în funcție de situația traficului. 

Guvernul vrea să facă mobilitatea mai ecologică. Benzile rezervate pentru mașinile cu două sau mai multe persoane, de exemplu, au scopul de a motiva navetiștii să formeze așa-numitul „carpool”, călătorii pentru cei care împart mașina cu mai multe persoane.

Când apare semnul, șoferii trebuie să elibereze banda. Dacă semnul este tăiat, banda rezervată se termină.

Amenda pentru circulație pe banda rezervată fără drept este de 135 de euro. Există scanere radar și camere speciale deja testate în proiectele-pilot, care verifică numărul de pasageri.

Franța nu este un pionier în introducerea acestor benzi. Există benzi rezevate în SUA, iar la nivel experimental au fost folosite în Marea Britanie, Țările de Jos, Norvegia și Spania.

Foto: infografic Blick

 
 

Urmărește-ne pe Google News