Vot surpriză, miercuri, în Senat. Parlamentarii de la toate formaţiunile politice au susţinut proiectele de lege iniţiate de Opoziţie, care prevăd construcţia a trei noi autostrăzi, pe modelul Autostrăzii Unirii. Astfel, dacă şi deputaţii vor vota aceste propuneri legislative, ar trebui să se construiască,  prin lege, Autostrada Bucureşti-Braşov, Autostrada Braşov-Bacău şi Autostrada Nordului.

Propunerea legislativă pentru aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Bucureşti – Braşov a fost adoptată de senatori cu 81 de voturi „pentru” și două voturi „împotrivă”.

Senatorii au respins raportul de respingere al Comisiei pentru transporturi și infrastructură. Inițiativa prevede că „în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, la propunerea Ministerului Transporturilor, Guvernul este obligat să înființeze o societate pe acțiuni potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu personalitate juridică, de interes strategic național, cu obiect de activitate proiectarea și construirea obiectivului de investiții Autostrada București-Brașov și denumită Compania Națională pentru Construirea Autostrăzii București-Brașov S.A”.

Termenul de execuție a obiectivului de investiții Autostrada București-Brașov este de trei ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi. Senatul a adoptat propunerea legislativă în calitate de primă Cameră sesizată, Camera Deputaților având rol de for decizional.
O altă propunere legislativă vizează Autostrada Nordului şi Autostrada Brașov-Bacău. Termenul de execuție a obiectivului de investiții Autostrada Brașov-Bacău este de cinci ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
Obiectivul de investiții Autostrada Brașov-Bacău se finanțează de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, din fonduri extreme și din fonduri europene disponibile în cadrul exercițiului financiar multianual 2019-2024.
Și propunerea legislativă pentru aprobarea obiectivului de investiţii „Autostrada Nordului” a fost adoptată de senatori, cu 72 de voturi „pentru” și o abținere, în ciuda raportului de respingere întocmit de Comisia pentru transporturi.
„Prezenta lege aprobă execuția obiectivului de investiții Autostrada Vama Petea-Satu Mare-Baia Mare-Dej-Bistrița-Vatra Dornei-Suceava, denumită în continuare Autostrada Nordului”, se arată în proiectul legislativ.
Inițiativa depusă de parlamentarii din toate partidele politice, prevede că termenul de execuție a obiectivului de investiții Autostrada Nordului este de patru ani de la data în vigoare a prezentei legi. De asemenea, obiectivul de investiții Autostrada Nordului se finanțează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, din credite externe și din fonduri europene.

În noiembrie 2018, Parlamentul a votat Autostrada Unirii, Iaşi-Târgu Mureş, prima autostradă care ar urma să se construiască printr-o lege.

Autostrada Unirii ar urma să se finanţeze de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, din credite externe şi din fonduri europene nerambursabile şi/sau prin parteneriat public-privat.

 
 

Urmărește-ne pe Google News