Întreprinderile, băncile, spitalele și companiile aeriene au avut cel mai mult de suferit după o actualizare software defectuoasă a firmei de securitate cibernetică Crowdstrike, care a afectat Microsoft Windows.

Directorul executiv al Crowdstrike a prezentat scuze și a anunțat că a fost găsită o soluție, precizând însă că ar putea dura „ceva timp” până când toate sistemele vor fi din nou funcționale. CEO-ul George Kurtz a menționat, într-un mesaj pe rețeaua X, că a fost găsit un defect „într-o singură actualizare de conținut pentru gazdele Windows”.

„Ne pare profund rău pentru impactul pe care l-am cauzat clienților, călătorilor, tuturor celor afectați de acest lucru, inclusiv companiei noastre. Mulți dintre clienți repornesc sistemul și acesta își revine și va fi operațional. Ar putea dura ceva timp pentru unele sisteme care, în mod automat, nu își vor reveni, dar este misiunea noastră… să ne asigurăm că fiecare client este complet recuperat”, a precizat Kurtz.

Microsoft a transmis, de asemenea, că ar putea fi necesare mai multe reporniri ale dispozitivelor înainte ca problema să fie rezolvată. De asemenea, experții în tehnologie spun că soluția Crowdstrike va trebui aplicată separat pentru fiecare dispozitiv afectat.

Unele companii se confruntă și sâmbătă cu probleme a căror rezolvare ar putea dura zile întregi, notează sursa citată.

Haosul global a stârnit îngrijorare cu privire la vulnerabilitatea tehnologiilor interconectate din lume și la măsura în care o singură eroare de software poate avea un impact atât de larg.

Problema au început joi seară, afectând utilizatorii Windows care folosesc software-ul de securitate cibernetică CrowdStrike Falcon, însă amploarea acesteia a devenit clară abia vineri dimineața.

Până vineri seara însă, sistemele au început să funcționeze în multe părți ale lumii, multe aeroporturi anunțând că, deși mai existau probleme cu sistemele de check-in și de plată, majoritatea zborurilor erau în curs de desfășurare.

Numeroase zboruri din întreaga lume au fost anulate sau întârziate, aeronavele au rămas la sol și pasagerii au fost blocați în aerogări. În unele aeroporturi a fost adus personal suplimentar pentru înregistrarea manuală a pasagerilor.

Au fost afectate, de asemenea, sistemele de plată, serviciile bancare și furnizorii de servicii medicale. Unele companii feroviare au avertizat cu privire la întârzieri, iar televiziunile Sky News și ABC Australia au suferit întreruperi.

Foto: Hepta

Urmărește-ne pe Google News