Deşi este confruntată cu o rată a natalităţii foarte scăzută, Danemarca nu duce însă lipsă de idei. Spies, filială a grupului turistic Thomas Cook, a creat pentru piaţa daneză o campanie de publicitate intitulată „Do it for Denmark” („Faceţi sex pentru Danemarca”). Pornind de la constatarea că 10% dintre bebeluşii danezi sunt concepuţi în timpul unei vacanţe în străinătate, această companie propune danezilor o „promoţie la ovulaţie”, informează Mediafax.
Astfel, dacă un cuplu danez îşi rezervă un sejur în timpul unei perioade propice fecundării, acel cuplu va beneficia de o reducere tarifară. Iar dacă acelaşi cuplu prezintă ulterior dovezi ale faptului că voiajul a fost fructuos din acel punct de vedere, tinerii părinţi vor primi gratuit un cărucior pentru bebeluşi şi scutece pentru o perioadă de trei ani.
Iniţiativa se încadrează într-o serie de măsuri luate de guvernul din această ţară, în contextul în care natalitatea scăzută reprezintă de multă vreme o problemă gravă pentru societatea daneză. Pragul de 2,1 copii pentru o femeie, care permite reînnoirea pe cale naturală a generaţiilor, nu a mai fost atins din anul 1969.
În 2013, rata natalităţii a scăzut în Danemarca la 1,67 copii petru o femeie.