Influencer și vlogger, George Buhnici este unul dintre cei mai căutați vectori de publicitate „pe persoană fizică” din România.
1,1 milioane de subscriberi pe canalul de YouTube
Vlogul lui George Buhnici este evaluat pe locul 36 din 100 de site-ul topvloguri.ro, „o inițiativă care permite brandurilor sau celor interesați să înțeleagă mai bine cine sunt, ce au de oferit și cum se poate colabora eficient cu noii veniți pe radarele bugetelor de marketing ale companiilor”, după cum scrie pe site. Topul este ordonat după numărul de abonați ai canalului de YouTube: George Buhnici are 1.140.000 de subscriberi.
„Buhnici a început promovarea pentru firme încă de acum peste 15 ani, când era angajat al PRO TV. Ăsta era un conflict de interese, dar canalul TV a închis ochii. Între timp, a adunat tot mai multe contracte”, a explicat pentru Libertatea un specialist din piața de publicitate.
Doar în ultimele luni, vloggerul George Buhnici și-a asociat imaginea cu mai multe companii multinaționale, atât prin intermediul podcastului pe care îl produce, cât și prin intermediul canalelor sale de socializare.
Prezent la festivalul Neversea, care a avut loc pe litoral în perioada 7-10 iulie, George Buhnici a acordat un interviu pentru Antena Stars.
Buhnici: „Venim la mare ca să vedem piele”
În începutul intervenției sale, influencerul a spus că scopul pentru care oamenii merg vara pe litoral este legat de expunerea femeilor.
„Venim la mare ca să vedem piele, aș vrea ca pielea aia să n-aibă vergeturi. Deci, dacă ați investi în săliță cât investiți în tatuaje, cred că am fi toți mai bine”.
Apoi, Buhnici vorbește despre plajă ca despre o paradă în fața propriei persoane, cu care femeile, ca să se pună bine, trebuie să arate foarte bine.
„Încurajez pe toată lumea să dea un pic pe la sală. Pentru că de ce? Dacă vrei să vii la mare, îmi arăți piele și sigur vrei să ne împrietenim, ar trebui să mă convingi și cu altceva decât cu decolteul”.
Influencerul: „Țâțe și buci. Aia vreau să văd la mare”
„Putem fi de acord că e normal să ne uităm la țâțe și la buci? Aia vreau să văd la mare!”, a continuat George Buhnici pentru Antena Stars.
Buhnici a continuat cu exemplul privilegiat al soției sale, despre care a spus că arată ca o minoră: „Eu am noroc că am o nevastă care arată ca o minoră. Asta e șansa vieții mele”.
Episodul a uluit. Rețelele de socializare au criticat îndelung episodul. Subiectul a fost discutat chiar și în mediul școlar, unde un grup al elevelor de 14-16 ani au luat deja atitudine, a spus pentru Libertatea o profesoară care a dorit să-și păstreze anonimatul. ONG-ul Centrul Filia a taxat declarațiile vloggerului român, spunând că „genul acesta de declarații nu fac decât să contribuie la un mediu toxic, misogin și periculos pentru femei și fete”.
Buhnici nu a cerut scuze, nu a spus că regretă
George Buhnici nu a cerut scuze. Într-o intervenție de luni de pe blogul său, buhnici.ro, el a spus că, de fapt, femeile sunt mulțumite când sunt complimentate. „Femeilor le place să fie admirate, respectate, să primească flori și complimente”.
În același post, influencerul a susținut că intervenția lui de la malul Mării Negre e parte a nevoii naționale de a lupta cu obezitatea.
„Am criticat public expunerea obezității și celulitei”, a argumentat el, spunând că este victima unui subiect „amplificat și distorsionat”.
Una dintre cele mai dure reacții la adresa lui Buhnici a venit din partea polițistului brașovean Marian Godină. Acesta a scris: „Mama duce cele nouă luni de sarcină, ea adoarme cu dureri lângă soțul neputincios, ea este cea care trece prin greul nașterii. Tot ea este cea care pune câteva kilograme în plus, eventual niște celulită pe coapse, spre disprețul vreunui bețivan aflat la mare «pentru a se uita după țâțe și buci». Mamele merită toată aprecierea și respectul nostru, iar dacă vreodată le comentați mamelor voastre, să vă fie rușine, măgarilor care sunteți voi măgari! Valabil și pentru mine”.
Au existat și voci care i-au luat apărarea vloggerului. Teodora Munteanu a remarcat o postare pe Facebook a Ralucăi Elena Ganea, președintele Investors Club, o comunitate de investitori a cărei misiune e de a crește vizibilitatea „fenomenului bursier” și lobby pe lângă autoritățile din domeniu. „Nu înțeleg ce e așa oripilată toată lumea de ce a spus Buhnici. Că este un adevăr (…) Nici mie nu-mi place grăsimea, nici celulita”.
Libertatea a contactat pe parcursul zilei mai multe firme care, în mod explicit, își fac reclamă prin intermediul lui Buhnici. Printre acestea, multinaționale din categoria bănci (BCR), mari firme de streaming video (Disney Plus) sau tehnologie și comunicații (Huawei).
Toate marile companii ale lumii au în codurile lor de conduită lupta împotriva discriminărilor, sexismului și transformării femeilor în obiecte de decor sau de dorință sexuală.
George Buhnici deține, începând din 2019, podcastul IGDLCC (Informație Gratis Despre Lucruri Care Costă), unde abordează subiecte și invitați diverși: de la sănătate și economie, până la război și evenimente din zona de divertisment. Firmele își promovează serviciile și produsele pe social media cu George Buhnici sau pe podcastul acestuia.
Ce spune „George” de la BCR?
Unul dintre principalii colaboratori ai vloggerului George Buhnici este BCR. Buhnici a promovat în ultimele luni aplicația de banking inteligent George by BCR atât în cadrul podcastului, cât și pe contul său de Instagram.
Cel mai recent, banca a fost sponsorul episodului din 15 mai, în care invitat a fost profesorul Dumitru Borțun.
- George by BCR este menționat și în podcast.
- Este tagguit și pe Instagram în postarea de promovare a podcastului:
Alte podcasturi recente sponsorizate de George by BCR sunt interviurile cu Chef Florin Dumitrescu și Raluca al-Haddad.
Asocierea lui George Buhnici cu BCR este mai veche. În aprilie 2021, vloggerul scria despre beneficiile folosirii cardului BCR, într-o operațiune care seamănă cu un product placement:
BCR: „Doar entități cu o reputație impecabilă”
BCR declară în Codul de Responsabilitate Socială că își propune să fie nu doar „cea mai mare bancă locală”, dar și „să fim un conector și un catalizator pentru dezvoltarea României. Să fim Banca pentru România, având în echipa sa cetățeni responsabili activi, cu principii solide și având ca scop intermedierea și susținerea dezvoltării valorii în societate”.
De asemenea, în codul său etic BCR susține: „Pentru că punem reputația și integritatea organizației noastre mai presus de orice, sponsorizăm doar entități care dispun de o reputație impecabilă și care, prin prisma colaborării, nu vor afecta reputațional sau financiar Grupul BCR”.
Libertatea a contactat BCR, pentru a vedea în ce măsură valori care decurg dintr-o retorică precum „țâțe și buci. Aia vreau să văd la mare”, promovată de George Buhnici, reprezintă valorile băncii și au „o reputație impecabilă”.
Reprezentanții BCR au refuzat să comenteze relația băncii cu George Buhnici. „Nu vom comenta subiectul. Mulțumim de înțelegere”, au transmis ei.
Huawei nu a răspuns
George Buhnici are o activitate intensă și pe zona de tehnologie. Vloggerul realizează recenzii pentru diferite device-uri, care nu sunt marcate cu publicitate. Relația mascată dintre firme și influenceri este o caracteristică a pieței din România, care a fost prezentată de Libertatea acum doi ani.
Dar există și publicitatea marcată. Pentru compania de tehnologie Huawei, George Buhnici a realizat anul acesta un video, marcat ca publicitate. A postat, împreună cu soția sa, o reclamă în perioada Zilei Îndrăgostiților, în care anunțau reducerile de pe site-ul companiei de telefoane.
Și Huawei e o companie care se prezintă drept parte a incluziunii și a luptei antistigmatizare. Firma nu a răspuns încă întrebărilor Libertatea despre relația sa cu George Buhnici.
Bigotti România, promovat de Buhnici la Neversea
Magazinul de îmbrăcăminte este menționat de Buhnici în postările sale recente de pe Instagram, chiar de la festivalul Neversea, de unde a dat și declarațiile.
Bigotti nu a răspuns întrebărilor redacției.
Buhnici a primit bani pentru lansarea Disney Plus
George Buhnici a făcut publicitate la lansarea în România a platformei de streaming deținute de Walt Disney Company, în două postări pe Instagram.
Prima postare:
A doua postare:
La una dintre postări, un utilizator îi atrage atenția să o marcheze drept publicitate.
Nici multinaționala de streaming, filme și divertisment nu a răspuns încă întrebărilor ziarului.
Contactat tot luni de Libertatea, George Buhnici a răspuns cu textul său de pe blog, unde susține ideea că n-a făcut decît să folosească „un ton sarcastic, o ironie”, că femeilor le place să fie complimentate și că el a dorit să lupte împotriva faptul că „avem o epidemie de obezitate”.
Erată: Dintr-o regretabilă eroare, în varianta inițială a articolului am scris că postarea de pe Facebook a Ralucăi Ganea a fost ștearsă în cursul zilei de luni. De asemenea, numele organizației unde Raluca Ganea este președintă a fost scris în mod greșit, Investitors Club. În realitate, postarea Ralucăi Ganea apare în continuare pe pagina sa de Facebook, iar numele instituției este Investors Club. Misiunile Clubului sunt de a crea o comunitate de investitori pentru a suplimenta nevoia lor de informare, prin întâlniri deschise și prin seminarii interactive, de a fi o platformă pentru cei care vor să învețe despre bursă, de a face lobby legislativ, de a promova investițiile pe piața de capital, de a gestiona interacțiunea dintre companiile emitente și investitorii de retail și de a încuraja populația să investească la Bursa de Valori București.
Vezi şi ce este celulita şi ce sunt vergeturile!
Vezi rezultatele alegerilor prezidențiale – turul 1 și află când este turul al doilea al votului pentru președinție!