„Broscuța” are o istorie impresionantă care a început în 1938. Concepută de
inginerul austriac Ferdinand Porsche, mașina era destinată să facă pentru Germania ceea ce a făcut Ford Model T în SUA.
Însă producţia de masă a automobilului, botezat iniţial KdF-Wagen, la o nouă uzină din estul oraşului Hanovra a fost anulată din cauza celui de al doilea război mondial, potrivit Agerpres.
Uzina Volkswagen a fost relansată ca un constructor civil de automobile și transferată în 1949 către Guvernul german şi landul Saxonia Inferioară, care deţine şi acum o parte importantă din acţiunile companiei.
În anul 1955 de pe liniile de asamblare de la Wolfsburg a ieşit modelul Volkswagen Beetle, cu numărul un milion. SUA au devenit cea mai importantă piaţă străină pentru Volkswagen, cu 563.522 de autoturisme vândute în 1968, sau 40% din producţie.
La uzina de la Wolfsburg, producţia modelului Beetle a încetat în 1978, când a fost introdus noul model Golf. Însă aceasta nu a însemnat sfârşitul pentru Volkswagen Beetle.
Producţia a fost mutată în Mexic, unde acest model a fost produs din 1967 şi până în 2003, mai mult decât a durat producţia din Germania.
În anul 1998, într-un moment în care directorul general la Volkswagen era Ferdinand Piech, nepotul lui Ferdinand Porsche, a fost lansat noul Beetle, o versiune retro construită pe o platformă Golf modificată, care a readus la viaţă o parte din alura neconvenţională a „broscuţei”.
În 2012, designul modelului Beetle a fost uşor restilizat, iar ultimul dintre cele 5.961 exemplare ale modelului Final Edition va merge la un muzeu după ceremoniile care vor avea loc în data de 10 iulie la Puebla, pentru a marca sfârşitul producţiei.
Foto: EPA