, si-a dorit sa devina pilot, dar a fost respins. Asa a urmat Politehnica, sectia energetica. Abia dupa 1990 a urmat, cu plata, cursurile scolii Superioare de Aviatie Civila si a ajuns pilot instructor pentru avioane de pana la 2.370 kg. Este adevarat ca banii obtinuti de un pilot instructor sunt absolut neglijabili, sau, dupa cum spune directorul Aeroclubului, Tudor Bistreanu, „ceva mai putin decat o cartela de metrou”. 14.000 lei/pe ora de zbor normala, iar pentru ora de inalta acrobatie 56.000 lei/ora, dar inginerul s-a oferit voluntar, renuntand la orice drepturi banesti.
Pentru ca aproape tot timpul liber si-l dedica pasiunii, Dragos Stoicescu si-a dorit sa aiba propriul lui avion. impreuna cu un prieten a facut proiectul pentru un avion acrobatic, pe care l-a testat pe calculator, apoi a trecut la treaba. Constructia a durat aproape un an si jumatate, mai ales ca primul motor adus din Germania i-a facut probleme si a fost nevoit sa cumpere altul. Dragos Stoicescu si-a vazut visul cu ochii la 15 iulie 2000, cand avionul s-a ridicat de la sol. Costul aparatului s-a ridicat la cateva zeci de mii de dolari, sau, dupa cum spune pilotul, „pretul unei masini bune”. Consumul unui avion usor nu e foarte mare. La 100 de km, numai 6,5. de benzina normala. Dragos este casatorit si are un fiu. Familia s-a impacat cu pasiunea sa, pentru care el isi sacrifica intregul timp liber si o mare parte din bani. Marea lui tristete e insa ca fiul sau se teme de zbor si nu vrea cu nici un chip sa se urce in avionul tatalui sau.
El ne-a informat ca toti cei care sunt pasionati de aviatia sportiva pot obtine cu usurinta brevetul de la Aeroclubul Roman, unde functioneaza o scoala. in fiecare an, 400 de iubitori ai zborului obtin brevetul de piloti sportivi. Interesul Aeroclubului e de a atrage cati mai multi tineri si astfel, pentru cei intre 16 si 23 de ani, scoala e gratuita. Aici tinerii sunt initiati in mai multe discipline: zbor cu motor, planorism, parasutism, avioane ultrausoare. inainte de practica se fac cursuri teoretice, ce dureaza doua luni – cunoasterea avionului, meteorologie etc. Pentru a ajunge sa piloteze un avion cursantii trebuie sa faca dovada acumularilor teoretice prin-tr-un test care conditioneaza zborul.
Tot pentru a starni interesul publicului pentru acest sport, de anul viitor se preconizeaza ca turnurile de parasutism sa fie deschise agrementului. Pe langa tinerii care urmeaza scoala, cei care au deja brevet de piloti sportivi pot solicita, contra cost, sa piloteze pentru agrement pe avioanele Aeroclubului. „Chiar am avut o discutie cu Lucian Mandruta, cunoscutul prezentator tv, care ne-a solicitat acest lucru de curand”, spune Tudor Bistreanu.