‘Vrem avion’, ‘Da-ti-ne banii inapoi’ sau ‘Hotii’. Asta strigau ieri pe Aeroportul Henri Coanda aproape 400 de oameni care au cedat psihic dupa ce, multi dintre ei, au petrecut aici peste 30 de ore, fiind nevoiti sa doarma pe jos. Motivul oferit de companie? Avionul nu a fost dezghetat.
Nemancati si nedormiti, aproape 400 de pasageri ai companiei Wizz Air care urmau sa plece la Londra au protestat ieri timp de mai multe ore pe Aeroportul international Henri Coanda. Oamenii se aflau in pragul disperarii dupa ce asteptasera aproape o zi si jumatate, mai intai pe Aeroportul Baneasa, apoi pe cel de la Otopeni, pentru a se imbarca in cursa spre Londra. Dintre ei, jumatate au trecut practic de la agonie la extaz si invers, dupa ce joi seara au fost amagiti cu ideea ca vor pleca, fiind imbarcati in avion. La trei ore distanta, oamenii au fost coborati insa, pe motiv ca aeronava nu putea fi dezghetata.
Pasagerii au fost la un pas de a agresa personalul aeroportului, caruia ii cerea explicatii in lipsa celor de la compania Wizz Air. Valentin Iordache, purtatorul de cuvant de la Otopeni, a venit in mijlocul oamenilor si le-a spus acestora ca aeronavele vor fi curatate in cel mai scurt timp. Primul avion spre Londra a plecat ieri in jurul orelor 16.00.
„Am dormit cu cel mic aici”
Doina (32 de ani) a renuntat in cele din urma la cursa dupa o noapte si o zi de batjocura. ‘Am dormit o noapte cu asta micul pe unul dintre culoarele aeroportului. Nu am mai putut sa-mi tin copilul si azi in aeroport’, ne-a spus ea.
„Suntem mintiti in fata”
Adina Serban (30 de ani), gravida in cinci luni, se temea pentru viata copilului sau. ‘Nu ne-au dat nici macar un pahar cu apa, iar eu, gravida, stau aici de peste 30 de ore. Suntem mintiti in fata’, spune revoltata femeia.
„Nu ne-au dat nici apa”
Alin Oana (5 ani) a stat aproape 24 de ore pe un scaun din fata unei porti de imbarcare alaturi de tatal sau, Cristian. ‘Si-au batut joc de noi. Nu ne-au dat nici apa, nici mancare’, a spus barbatul.
Wizz Air: „Le-am oferit cazare”
Reprezentantul Wizz Air, Daniel Amzar, a declarat ieri ca zborul spre Londra de joi a fost amanat deoarece nu s-a putut realiza procedura de dezghetare a aripilor avionului. Oficialii companiei sustin ca au oferit transport si cazare la hotel pentru pasagerii care au avut nevoie.
A patit-o si Cheloo de la Parazitii
Catalin Stefan Ion, cunoscut si sub numele de Cheloo, membru al trupei Parazitii, a avut si el o experienta neplacuta la inceputul acestui an. El a povestit ieri ca a petrecut peste 20 de ore pe Aeroportul Henri Coanda, asteptand cursa care urma sa-l duca la Londra. El vrea sa fie despagubit de compania aviatica la care isi facuse rezervarea.
165 de pasageri, blocati si pe Aeroportul Bacau
165 de pasageri, dintre care 15 copii, au ramas blocati mai bine de 24 de ore pe Aeroportul Bacau. Ei trebuiau sa se intoarca la munca in Torino, Italia, cu o cursa a Blue Air, programata sa decoleze joi, la 16.05. O parte din pasageri au plecat la hotel sau acasa.
Ce prevede legea?
Companiile aeriene din Romania trebuie sa respecte Regulamentul european privind drepturile pasagerilor. Astfel, daca acestora le este refuzata imbarcarea din cauza conditiilor meteo, pasagerii nu primesc despagubiri, ci doar contravaloarea biletului. Daca se inregistreaza intarzieri de peste trei ore, la curse de pana la 3.500 km, de exemplu, compania e obligata sa le ofere alimente si bauturi. In cazul in care amanarea zborului se prelungeste cu o zi, pasagerii trebuie transportati si cazati gratuit intr-un hotel.