Seria neagră a accidentelor petrecute cu acest elicopter a debutat la 10 mai 1977, când 54 de persoane au murit după prăbuşirea unui CH-53. Cea mai mare tragedie aviatică din Israel s-a petrecut însă la 4 februarie 1997, când două CH-53 s-au lovit în zbor, inexplicabil. Atunci au murit 73 de oameni.

Ultimul accident este cel din România, care a avut loc, luni, în munţii Bucegi, din judeţul Braşov. În tragedie şi-au pierdut viaţa şase militari israelieni şi un pilot român. Practic, acest model de elicopter a ridicat la ceruri, în trei accidente, în total 134 de suflete. Armata israeliană a devenit interesată de acest elicopter, produs în Statele Unite ale Americii, în 1968, un an mai târziu folosindu-l deja în luptă. Ciudat e că Israelul înregistrează un număr record de victime la utilizarea acestui model de elicopter, însă mai ciudat e faptul că accidentele au cauze suspecte.

Pe internet există o serie de filmuleţe care prezintă detaliat accidente ale CH-53. Într- unul dintre clipuri, palele elicelor secţionează o conductă, exact în timpul unei alimentări cu combustibil în aer. În alt videoclip, coada unui elicopter de acelaşi tip se rupe inexplicabil în zbor, aparatul prăbuşindu-se ca un bolovan din cer.

Iată imagini cu alte accidente cu astfel de elicoptere. În prima fotografie elicea secţionează o ţeavă de alimentare cu combustibil. În cea de-a doua fotografie, coada unui elicopter se rupe din senin.

Poate transporta 55 de persoane
Prin presă a circulat o informaţie eronată, conform căreia tragedia produsă în munţii Bucegi ar fi fost cauzată de numărul mare de pasageri. În momentul prăbuşirii, la bord erau şapte ocupanţi, în condiţiile în care elicopterul CH-53 poate să transporte până la 55 de pasageri.

Rămăşiţele elicopterului prăbuşit în Bucegi au fost împrăştiate pe o suprafaţă de circa 200 de metri (capturi PRO TV)

Pilotul român nu trebuia să fie în elicopter
Părinţii căpitanului Ştefan Claudiu Dragnea, din Poiana Mare, Dolj, militarul român aflat în elicopterul prăbuşit în Braşov, sunt în stare de şoc. Bătrânii au povestit că fiul lor nu trebuia să fie la bordul elicopterului prăbuşit. “Acum două săptămâni a fost ultima dată acasă, iar cu o zi înainte să plece în misiune am vorbit la telefon. Chiar când era în autobuz a sunat-o pe mama lui, care era la biserică, i-a spus că e bine, că se îndreaptă spre misiune. A venit generalul şi i-a spus să meargă el la Braşov, pentru că omul care trebuia să plece nu putea ajunge”, a povestit Ion Dragnea. (Elena Alexandru)

Specialiştii israelieni şi-au făcut tabără la Boboc
Două avioane de tip Hercules au aterizat, marţi seară, la baza militară de la Boboc, Buzău, în România, având la bord militari şi procurori israelieni care să se ocupe de anchetă.

Până ieri, în România ajunseseră peste 80 de militari, urmând să sosească şi alţii. Între timp, echipele mixte de procurori, formate din români şi israelieni, au găsit, în noaptea de marţi spre miercuri, cutia neagră a aparatului CH-53. Din păcate, aceasta este deteriorată şi e posibil să nu furnizeze prea multe indicii despre cauzele accidentului. Din primele cercetări, ar fi vorba despre o eroare umană şi de condiţii meteo nefavorabile. Mai mult, ieri au fost recuperate rămăşiţele a patru dintre cei şapte militari care erau la bordul aparatului. Acestea au fost depuse la IML Braşov, urmând a se stabili dacă vor fi analizate de medicii de acolo sau de către legiştii din Bucureşti. (Liviu Cioineag)


Citeşte şi: Un jandarm care a participat la operaţiunea de salvare în cazul elicopterului prăbuşit: «Care cadavre? E totul praf şi scrum!»

Soţia căpitanului aflat în elicopterul prăbuşit, internată la Elias

Urmărește-ne pe Google News