Zeci de angajați ai Metrorex au declanșat, vineri dimineață, o grevă spontană care a provocat paralizarea Capitalei. „O acțiune ilegală care dă peste cap viața unui întreg oraș”, a spus ministrul transporturilor Cătălin Drulă despre acțiunea lor.
La rândul lor, oamenii acuză ministrul că vrea să facă reduceri masive de cheltuieli.
”Ministerul Transporturilor vrea să facă reduceri masive de cheltuieli, iar noua conducere a Metrorex caută de unde să taie. Angajații sunt nemulțumiți de faptul că li s-a propus două variante: să renunțe la 25 la sută din salariu timp de doi ani, să se revină, practic la veniturile din 2020 sau să lucreze patru zile pe săptămână, iar o zi să nu fie plătiți. Varianta a doua ar afecta angajații la grupa de muncă specială. Adică, ar trebui să iasă la pensie mai târziu”, a declarat, pentru Libertatea, un membru al Sindicatului Liber de la Metrou, aflat în spatele grevei.
Sindicaliștii au luat decizia de a întrerupe activitatea la metrou și din cauza faptului că ”directorul general al Metrorex, Ștefan Paraschiv, i-a dus cu vorba joi seară”.
„Nemulțumiți că noua conducere a Metrorex nu discută cu sindicatul decât prin comunicate de presă, câteva sute de sindicaliști s-au strâns joi seară la stația Piația Unirii. L-au sunat pe directorul general și l-au invitat la discuții. Inițial, acesta a spus că se gândește 20 de minute, apoi a refuzat”, a mai a mai spus omul pentru Libertatea.
Sindicalist: „Se fac disponibilizări de personal la toate secţiile din metrou”
Acuzații similare au fost lansate și de un alt sindicalist, Dan Vasile, revizor tehnic de la depou.
„În această dimineaţă, lucrătorii din metrou au decis oprirea voluntară a lucrurilor. Avem mai multe revendicări către domnul ministru. Domnule ministru, oprirea voluntară a lucrurilor la metrou în dimineaţa zilei de astăzi s-a întâmplat din următoarele motive:
- 47 de mecanici au fost concediaţi, s-a revenit apoi şi au fost reangajaţi. Se pare că doar o parte au mai acceptat.
- Se fac disponibilizări de personal la toate secţiile din metrou
- S-a solicitat reducerea salariilor cu 25%
- În metrou este o lipsă totală de dialog social cu organele competente, cu Ministerul Transporturilor, director, iar această oprire voluntară a lucrurilor e lucrul cel mai important pe care trebuie să-l înţeleagă opinia publică
- Nu are nicio legătură cu spaţiile comerciale de la metrou
- Şi o ultimă revendicare: nu dorim ca multinaţionalele sau corporaţiile să preia conducerea metroului”, a declarat Dan Vasile.
În replică, Metrorex a remis vineri dimineață, 26 martie, un comunicat în care menționează că, de fapt, sindicaliștii au refuzat, în repetate rânduri, dialogul.
”Începând cu ora 23.30, conducerea Metrorex i-a invitat în repetate rânduri la dialog social civilizat pentru a discuta cerințele lor. Aceștia au refuzat dialogul și au ocupat abuziv și ilegal calea de rulare, făcând imposibilă pornirea metroului”, se arată în comunicatul companiei.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro