Salariații spun că acest lucru este de neconceput și că amprenta de carbon va fi mare, din cauză că modelul va fi adus de atât de departe.
Dacia Spring are o autonomie promisă de 225 km, viteza maximă este de 125 km/h, iar prețul va porni de la 17.000 de euro, înainte de aplicarea subvențiilor.
Renault, nevoită să facă ajustări de producție și personal
Renault
este în criză financiară, iar pentru a se redresa trebuie este
nevoită să-și reducă efectivele și producția. În acest
context, sindicatele din Franța vor ca Dacia Spring să fie produsă
în Franța, acolo unde Renault produce și modelul Zoe, cea mai
vândută mașină electrică din Europa.
Potrivit Bloomberg, sindicaliștii susțin că alegerea Chinei ca loc de producție ”se bate cap în cap” cu sprijinul dat de guvernul francez producției auto autohtone și cu ideea creării de locuri de muncă suplimentare în Franța. Spring va fi produs la uzina Shiyan deținută împreună cu Dongfeng și Nissan.
Compania explică de ce mașina va fi produsă în China
Reprezentanții Dacia au explicat de ce modelul Spring se va produce în China: piața de acolo este cea mai mare pentru vehiculele electrice, 60% din vânzările mondiale fiind în China. În consecință, China are un ecosistem foarte bine pus la punct cu furnizori de componente și Dacia poate ține costurile la un nivel scăzut și, simultan, poate aduce rapid modelul în Europa, deoarece chinezi produc rapid și eficient.
Un alt motiv invocat este acela că China este lider mondial în producția de baterii pentru mașini electrice, în timp ce Europa este mult în urmă. Bateria costă câteva mii de euro la o mașină electrică, fiind cea mai scumpă componentă. Bateria de la Spring cântărește 280 kg, iar întreaga mașină are o greutate de 955 kg. Bateria are 26,8 kWh, iar motorul este de 33 kW (44 CP).