Limita de creștere a numărului de automobile deținute de cetățeni va fi redusă de anul viitor de la 0,25% cât este în prezent la zero, începând cu luna februarie, a afirmat Autoritatea pentru Transportul Terestru (LTA).

Metropola care are în prezent 5,6 milioane de locuitori impune deja o cotă a numărului de mașini vândute și a celor care circulă pe șosele pentru a evita blocajele masive în trafic, care sufocă alte orașe din Asia.

În Singapore, orașul care găzduiește în prezent Turneul Capioanelor, la care participă Simona Halep,  costurile achiziției unei mașini sunt mult mai mari decât într-un oraș normal. Astfe că, cei care doresc să cumpere un vehicul, trebuie să obțină mai întâi un „certificat de drepturi”, valabil timp de 10 ani – al cărui cost mediu este în jur de 37.000 de dolari americani.

Abia după ce dețin un astfel de certificat locuitorii pot să-și cumpere o mașină a cărei preț este oricum mult mai mare decât în alte părți ale lumii. De exemplu, o Toyota Corolla Altis, un sedan cu cinci uși, costă în jur de 81.000 de dolari americani, adică de patru ori mai mult decât costă în Statele Unite.

În Singapore, la sfârșitul anului 2016, au fost mai mult de 600.000 de mașini particulare.

În comunicatul în care anunță decizia de a încheța numărul de mașini, LTA a declarat că 12% din suprafața totală a orașului este ocupată de drumuri și nu există spațiu suplimentar pentru expansiune.

Cu toate acestea, guvernul va cheltui 28 miliarde de dolari în următorii cinci ani pentru extinderea și modernizarea sistemului de transport, inclusiv a metroului.


Citește și: Ultima şansă a gospodinelor de a mai găsi în piaţă legume proaspete şi ieftine pentru murături. Cât costă gogonelele, gogoșarii și castraveții


 

 
 

Urmărește-ne pe Google News