Sistem de plată prin recunoaștere facială, testat de un magazin din Japonia
Cea mai mare rețea de magazine din Japonia a început să testeze un sistem de inteligență artificială prin care clienții își pot plăti cumpărăturile prin recunoaștere facială. Tot ce trebuie să facă este să-și facă o fotografie pentru a putea utiliza modalitatea revoluționară de plată.
Cel mai nou magazin de tip outlet a fost deschis de compania Seven-Eleven săptămâna aceasta într-o clădire de birouri din Tokyo. Clienții pot intra după ce își scanează legitimația de angajat pentru a deschide ușa automată.
Merg apoi cu produsele alese la casierie unde le scanează singuri codurile de bare. Clienții pot plăti fie prin intermediul legitimațiilor de angajați, fie cu ajutorul unui sistem de recunoaștere facială, conceput prin inteligență artificială, relatează asahi.com.
Utilizatorii trebuie, însă, să-și facă o fotografie cu ajutorul camerei conectate la casierie, înainte de a folosi sistemul. Odată ce s-au înregistrat în baza de date, trebuie doar să-și scaneze chipul pentru a face cumpărături. Acestea vor fi deduse din salariile lor.
Reprezentanții companiei japoneze Seven-Eleven vor să folosească sistemul de inteligență artificială nu numai pentru recunoașterea facială, ci și pentru a îmbunătăți modalitatea de comandare a produselor din gestiunea magazinelor.
În cazul în care magazinul concept se va dovedi a fi un succes, compania japoneză vrea să dezvolte o rețea de buticuri cu un singur angajat pe care să o dezvolte în clădiri de birouri și în spitale.
Dezvoltat de compania NEC Corp, sistemul de plată prin recunoaștere facială este disponibil numai angajaților NEC din clădirea de birouri în care se află magazinul.
Recomandări
Medicii ieșeni vizați de o anchetă DIICOT privind traficul și consumul de droguri au fost antrenați și plătiți pe bani europeni. „Petreceau cu ușa-nchisă în timpul gărzilor!”
Pentru a realiza inventarul și a gestiona stocurile din magazin, sistemul de inteligență artificială va putea estima volumul de produse, în funcție de vânzări, prognoza meteo și evenimentele desfășurate în oraș.
Prin folosirea inteligenței artificiale, compania japoneză vrea să scadă numărul de ore muncite de angajați, dar și pierderile înregistrate prin inventariere.