Cuprins:
Dacă ți-ai pus vreodată întrebarea cum poți să-ți dai seama că este ceva în neregulă cu sistemul de frânare, răspunsul îl vei afla citind acest articol.
Cum afli dacă ai probleme cu sistemul de frânare
Sistemul de frânare al mașinii conține mai multe subansamble, iar unele dintre acestea, precum plăcuțele de frână, se uzează destul de repede.
Din fericire, ele pot fi schimbate cu uşurinţă, însă înlocuirea altor componente, cum ar fi cilindrul de la pedală sau conductele sistemului, este mai dificilă, dar și mai costisitoare.
Experții recomandă și într-un caz, și în celălalt o verificre periodică a sistemului de frânare, măcar o dată la șase luni.
Dacă între două inspecții apar simptome care îți dau de înțeles că frânele mașinii tale nu mai funcționează la parametri va trebui să iei rapid măsuri. În cele ce urmează îți vom spune care sunt cele mai întâlnite semne că ai probleme cu sistemul de frânare.
1. Mașina nu mai frânează optim
În această situație, cel mai probabil există scurgeri de lichid de frână din sistem, ceea ce implică schimbarea completă a sistemului de frânare.
2. Zgomote în timpul frânării
În clipa în care, la apăsarea pedalei de frână, începi să auzi un scârţâit sau un huruit înseamnă că plăcuţele de frână sau discurile sunt uzate ori pistonul de etrier s-a blocat.
3. Maşina „trage” stânga sau dreapta
Este un semn clar că forța de frânare nu mai este aceeași pe ambele părți ale mașinii. De asemenea, este posibil ca plăcuţele să fie contaminate cu ulei sau cu vaselină.
4. Pedală tare la apăsare
În acest caz este posibil să fie o problemă cu sistemul de servofrână. În același timp, de vină ar putea fi o uzură excesivă a plăcuţelor de frână sau blocarea etrierului.
5. Pedală moale la apăsare
Dacă ți se întâmplă să apeși pedala de frână și aceasta se duce ușor până la fund, înseamnă că există o scurgere de lichid de frână, ceea ce înseamnă că este nevoie de o revizie completă. În această situație nu se recomandă folosirea mașinii.
6. Aprinderea martorului de bord ABS
Una dintre cauze poate fi nivelul scăzut al lichidului de frână sau uzura plăcuţelor. De asemenea, martorul se aprinde și atunci când senzorul ABS este defect, iar această problemă se rezolvă la service curăţând contactele sau înlocuindu-le.
7. Vibrații ale pedalei de frână
Acest simptom poate anunța că discurile de frână s-au ovalizat. În această situație vei simți cum pedala de frână tremură sub picior la viteze mai mari de 70-80 km/h, iar aceste vibraţii se vor transmite în volan. Un efect secundar îl reprezintă uzura elementelor trenului de rulare. Soluția constă în rectificarea discurilor sau chiar înlocuirea imediată a acestora. Odată cu discurile va trebui schimbate și plăcuțele de frână.
8. Jante încinse/fierbinți
Acesta este un semn clar că frâna este blocată, iar această problemă este cauzată fie de blocarea pistonului din etrier, fie de o defecţiune a sistemuluui ABS/ESP.
Pentru oricare dintre simptomele prezentate anterior se impune o vizită într-un service specializat pentru remedierea cât mai rapidă a problemei.