„Contractul va fi derulat pe o perioadă de doi ani și va asigura înlocuirea sistemului de procesare a bagajelor de cală din aerogara veche Plecări. Sistemul, în funcțiune de aproape 20 de ani, include atât zona check-in, caruselele de bagaje și benzile transportoare aferente, cât și echipamentele de control automat de securitate al bagajelor de cală”, se arată în comunicat.
Contractul, în valoare de 21 de milioane de euro, a fost încheiat cu firma franceză Alstef Automation SAS, iar pe durata lucrărilor vor fi închise, alternativ, „insulele” de check-in, „cu mențiunea că celelalte două insule, din zona nouă a aerogării, vor funcționa la capacitate maximă”.
La finalizarea lucrărilor, capacitatea de procesare a bagajelor pe fluxul de plecări va crește cu 40% și vor fi disponibile și 12 ghișee „self service drop off”, care permit călătorilor să-și depună singuri bagajul de cală, fără a mai apela la ghișeul de check-in, se arată în comunicatul CNAB.
Singura perioadă mai dificilă pe parcursul derulării proiectului este prima (octombrie 2022 – august 2023), în care capacitatea va fi redusă cu 25%, După înlocuirea echipamentelor din prima zonă de check-in, capacitatea va reveni la 100%, iar după înlocuirea celor din a doua zonă, capacitatea totală va ajunge la 140% față de cea actuală.
Comunicat CNAB:
În acest context, Compania Națională Aeroporturi București le recomandă turiștilor să ajungă la aeroport cu 3 ore înainte de decolare, ca să efectueze fără întârziere toate formalitățile premergătoare zborului, adică check-in, controlul de securitate și controlul de frontieră.