– Pentru ca maşina să nu se împotmolească în zăpadă, iar pneurile să aibă aderenţă, plecarea de pe loc se face la turaţii mici.
– Nu acţiona brusc mecanismele de direcţie şi de frânare ale autovehiculului.
– În condiţii de zăpadă şi polei, renunţă pe cât posibil la pedala de frână, în favoarea frânei de motor.
– Pe porţiunile alunecoase, nu vira concomitent cu frânarea.
– Dacă maşina patinează în accelerare, schimbă viteza într-o treaptă de viteză inferioară.
– Distanţa pe care o laşi faţă de autovehiculele din faţă trebuie să fie mai mare pe drum alunecos, iar viteza de deplasare redusă, pentru a se evita coliziunea cu cei din faţă şi eventualele derapaje la frânarea bruscă.
– Nu încerca depăşiri la limită sau să te bagi în faţa altor şoferi.
– Atunci când e lapoviţă ori ninsoare, la întâlnirea cu alte autovehicule, porneşte din timp ştergătoarele de parbriz, pentru a avea vizibilitate.
– Atunci când faci deplasări lungi, distanţele pe care le parcurgi fără oprire e indicat să fie reduse şi să te odihneşti.
– Autovehiculul tău trebuie să fie dotat cu: lopată, materiale şi lanţuri antiderapante, racletă pentru gheaţă.
– Instalaţiile de climatizare şi de dezaburire trebuie să fie în perfectă stare de funcţionare.
– De asemenea, în zilele cu ninsoare şi viscol, trebuie să fii extrem de atent la pietoni.

Atenţie!

  • Capacitatea de conducere a autovehiculelor e mult diminuată iarna, iar oboseala se instalează mai repede.
  • Din cauza ceţii, a precipitaţiilor şi a albului zăpezii, ochii obosesc, câmpul de percepţie fiind mai restrâns, iar distanţele nu sunt apreciate corect.
  • De asemenea, distingerea formelor, a marcajelor şi a semnelor de circulaţie se face cu dificultate.

 
 

Urmărește-ne pe Google News